På turné

Tänkte lansera en rolig tävling här på bloggen! Iofs är det kanske bara jag tycker att den är det men ni får ju se lite roliga bilder :) Tävlingen går ut på att ni ska gissa på vilken ort eller plats jag är! Så vilken är 1:a anhalten? Ledtråd är att det finns ett Ben & Jerrycafé här :)

Sista dagen med gänget

Semestern här nere i södern börjar gå mot sitt slut, imorgon rullar vi hemåt! Tiden har gått alldeles för fort! Bjuder på en bild på vår dag på Liseberg :-)

Härlig torsdag!

Idag har jag och Patrik tagit oss hem till honom. Det tog hela dagen (vilket iofs kan bero på att vi är lite slöa på morron) men nu är vi framme. Vi bestämde oss för att köra en mindre väg till Gränna, tror den kan kallas Vida Vättern, om nån av er är bekant i trakterna. Väldigt trevlig väg hur som helst! Första stoppet gjordes i Vadstena. Vi hittade ett supermysigt café där jag åt en fantastisk brie och salami macka! Sen strosade vi runt, kände historiens vingslag och umgicks med heliga Biggan. Jag har bestämt mig för att börja läsa klassiker så jag köpte Oliwer Twist och Svindlande höjder på ett antikvariat :) Sen for vi vidare till Gränna där vi kollade in polkagristillverkning och köpte några grisar som vi smaskade på under bilfärden mot Huskvarna där vi trodde vi skulle hitta en mysig restaurang att äta middag på men det gick vi bet på så vi fick leta oss till en Burger King istället. Nu sitter vi i soffan och ska dricka kaffe i hans nyinköpta kaffepanna. Vissa har ju lärt sig att dricka kokkaffe under Jämtlandsvistelsen ;) Kram!

Häng i goda vänners lag

Idag har vi haft en soft dag av olika anledningar! Lite lek ute och lite DS-spel i soffan!! Åsså tacos förstås :-)

Tack Lilian!

...för den otroligt goda drinken du serverade mig. Den gick rakt upp i huvudet så nu har jag tagit semester från barn, vänner, kök, stök och funderingar! Jag sitter här i min egen lilla värld och skriver ett inlägg till mina nära och kära! Livet på luffen är toppen - kram på er alla.

Fågelskit!

Idag var det en fågel som sket på mig när vi var i Rinmansparken!!! Trodde det kom en regnskur men i själva verket var det en fågel som mest troligt var risig i kistan efter att ha vräkt i sig en massa blåbär för skiten var lös och blå. Kändes ju som vatten för bövelen, haha! Nu vet jag hur du känner dig Lilian :)

Vi är i Eskils iaf. Blir här tills på torsdagförmiddag, då ger TYA benet ner till Olsfors. Ska hänga hos Patrik ett par dagar och inte göra så mycket alls mer än att fixa lite med bilen. Sen har vi pratat om att åka till Öland en sväng. Om några Hammerdalingar är kvar i trakterna kanske vi hinner umgås lite :)

Det är skönt med semester, vill faktiskt inte alls att det ska ta slut!

Kram!

Slottsskogen

En dag med strålande väder och den tillbringade vi i Slottsskogen! Lekplats picknick och lite djur!

ALV

Vi fortsätter på semestertemat=)

Igår hade vi en fantastisk dag! Vacker bröllop, otroligt rolig fest, god mat och massor av underbara människor! Idag fick vi inbjudan att komma och hälsa på Håkan, Irja, Alice och Annie på husbåten! Vi åkte en liten bit utan för Lkp och mötte upp dem efter Göta Kanal och fick åka med en bit och även flera slussar! Väldigt roligt och spännande! Väldigt fin husbåt, www.marineliving.se, gå in å kolla =) Det allra roligast med den turen är nog ändå tjejernas lycka över att få träffas en stund! Efter det var vi hem till Henke och Sofia en sväng! Imorgon bär det iväg till Astrid Lindgrens värld!

Semester

Resan söderut flöt på fint, vi stannade och fikade utanför Ytterhogdal och i Borlänge! Sen körde vi på ända till Nora och då blev även vädret strålande! Hyrde en väldigt fin liten stuga som låg bredvid en golfbana och det var väldigt mysigt! Dag två blåste vi ner till Linköping utan stopp, hittade hotellet utan bekymmer och blev glatt överraskade över rummet! Stort vardagsrum, ett stort sovrum och pentry m spis, kyl och hela köret! Vi bokade in en natt till här, dagarna går så fort så vi tyckte det kändes lika bra! Nu ska jag iväg och köpa en slips till F och sen tror jag allt är klart till dagens stora händelse! Ska bli såå kul, måste nog ladda med näsdukar, har blivit så blödig :)

Dagen stora händelse

Till Martins stora förtjusning fick han följa med och sova över hos Joel och Jesper igår:) Idag när jag ringde Madde så hade Martin precis slagit sig och fått ett jack i knät! Det blev besök hos doktorn och 5 stygn, Martin var så duktig!! Grät när han fick bedövningen och vid första stygnet sen så gick det så bra! En jättebra doktor var det, Roland, och sköterskorna var bra, precis som alltid:) allt gick ju bra fast M var orolig att han skulle hamna i rullstol =) Gullunge!!

Dagens konstverk

Tillbringat dagen m de bästa! Sörviken en blåsig å kall dag, men barnen badade och lekte så det var mysigt!!

...

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1323900/images/2012/pic_50032a4ae087c3539900000e.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1323900/images/2012/pic_50032a4ae087c3539900000e.jpg" class="image">

Mera

Tyvärr funkar det bara att lägga upp en bild per inlägg...

Sommarlov

Tänkte lägga upp nån bild lite då och då så det hålla lite liv i bloggen!!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1323900/images/2012/pic_500328a8e087c34bd400000c.jpg" class="image">

Semester!

Ja, nu har jag också fått semester. Å första dan är det såklart hällregn...! Å det skulle visst fortsätta ett tag. Men men, man vet ju att det är så här.

Vi har haft besök av två av Kalles syskon här på försommaren, det har varit trevligt. Men nu har de åkt hem. Chrille har också varit här ett par veckor men han har också åkt hem nu.

Vi var till fjälls för ett par veckor sedan, J och J var också med, så de fick gå en bit innan vi kom fram till sjön där vi skulle tälta. Allt gick jättebra, grabbarna var hur duktiga och nöjda som helst. Det var jag som hade lite problem med att sova i tältet bara... Sen fick vi inte så mycket fisk heller, men samtidigt fiskade vi inte så mycket!! Grabbarna fick några småfiskar på sina spön, men de kastade vi tillbaka. Men de var nöjda med att dra upp dom i alla fall!

Midsommar firade vi hos min farbror, med alla mina syskon me familjer, förutom syrran me familj. Det var trevligt, med mycket god mat, grillning, hästskokastning, pistolskytte, fiske, kubb, fotboll, mm.

Vi hade ju inte tänkt att göra så himla mycket under semestern, men som vanligt blir det ganska fullt upp..! Har ju hunnit med en del redan, plus att vi har bokat in en del grejer, bl a en veckas camping vid Höga kusten, hoppas på bra väder då. Sen blir det ju en sväng till Göteborg, Sean Banan-konsert, fotbollsskola, kanske ett 20-års jubileum, 7-års kalas åsså allt jobb man tänkte försöka hinna med här hemma. Har lite småpyssel som jag har velat fått gjort. Och så tänkte vi försöka hinna va i Ålåsen lite också. Så semestern brukar gå väldigt fort...

Den här helgen hade jag bokat in som en stepsisterhelg i Ålåsen, men jag antar att den inte blev av..! :) Men kanske nåt senare i sommar?!

Julian 4 år

Idag har jag varit på födelsedagskalas hos Julian. Förutom att jag fick träffa Lilian igen var det väldigt roligt att träffa Mange och Lena :) Och Fanny har jag ju bara sett på kort tidigare och det var en pigg och glad tjej som vet vad hon vill! Trevlig eftermiddag hur som helst.

Har nyss sett klart en ganska tråkig EM-final. Ville knappt att något av lagen skulle vinna... Så nu längtar jag till 27 juli istället för då börjar OS :)

Julian i full färd med att äta tårta :)