Härlig torsdag!

Idag har jag och Patrik tagit oss hem till honom. Det tog hela dagen (vilket iofs kan bero på att vi är lite slöa på morron) men nu är vi framme. Vi bestämde oss för att köra en mindre väg till Gränna, tror den kan kallas Vida Vättern, om nån av er är bekant i trakterna. Väldigt trevlig väg hur som helst! Första stoppet gjordes i Vadstena. Vi hittade ett supermysigt café där jag åt en fantastisk brie och salami macka! Sen strosade vi runt, kände historiens vingslag och umgicks med heliga Biggan. Jag har bestämt mig för att börja läsa klassiker så jag köpte Oliwer Twist och Svindlande höjder på ett antikvariat :) Sen for vi vidare till Gränna där vi kollade in polkagristillverkning och köpte några grisar som vi smaskade på under bilfärden mot Huskvarna där vi trodde vi skulle hitta en mysig restaurang att äta middag på men det gick vi bet på så vi fick leta oss till en Burger King istället. Nu sitter vi i soffan och ska dricka kaffe i hans nyinköpta kaffepanna. Vissa har ju lärt sig att dricka kokkaffe under Jämtlandsvistelsen ;) Kram!


Kommentarer
Postat av: Malle

Underbara semester, eller hur!!

2012-07-26 @ 23:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0