Lördag i Hållsta

Har varit ute i trädgården och grejat idag. Har tagit lite bilder som jag tänkte visa er. Det är fantastiskt roligt att ha hus och trädgård att greja med. Kommer inte ihåg att jag tyckte det var så här roligt förra gången :P 
 
I morse låg jag och Patrik och pratade om vilken ålder vi har för tillfället. Hade lite svårt att definiera den men kom till slut fram till att vi är vuxna. Vi enades om att vi gått igenom barn och ungdom. Nästa steg kommer bli medelålders, eller vad säger ni? Vad är vi nu?!
 
Har planterat penséer i krukorna utanför gästentrén. Köpte 12 st men känner att jag skulle vilja ha 112. Finns hur många blomlådor, krukor och baljor som jag skulle vilja plantera i. Men man får väl sjå sig lite, kommer ju finnas fler växter framöver, eller hur?
 
 
Runt vårt pärland och odlingslådorna är det trästockar som miljontals myror invarderat och håller på att äta upp. De ska vi försöka få bort så vi har hällt på lite myrr. Eller lite och lite, det blev nog ganska mycket. Men tusan vad effektivt det verkar vara. Jag såg ingen myra när jag kollade alldeles nyss :)
 
Det här är vårt pärland. Vi har satt lite pärer och så köpte jag några jordgubbsplantor som jag kastade ner. Tankarna gick faktiskt till dig Malle :) Tror jag är lite som dig. Gör saker hetsigt och slamsigt och så får det bli som det blir! Vi skulle ju haft gödsel, blåkorn, kalk och speciell jordgubbsjord men det struntade vi i så får se hur det blir!!!
 
 
Har även köpt 2 pioner som hamnade i backen. Lika hetsigt som de andra plantorna så vi får se vad som händer. Men jag ser fram emot den ljuvliga doften :) Om det nu blir någon i år... Kanske måste vänta tills nästa år.
 
 
Torkvindan och det härliga vädret gör att det tom är roligt att tvätta :)
 
 
Slutligen vill jag visa den fantastiskt söta blomman som jag hittade på Plantagen härom dagen. Den passar alldeles precis i den fina krukan jag fick av mina jobbarkompisar i inflyttningspresent i januari! Har inte använt den förrän nu men tycker den passar alldeles utmärkt på uteplatsen på framsidan :)
 
Hoppas ni mår lika bra som jag! Vi ses snart!
Kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Malle

Satt blommor, pärer å jordgubbsplant?! Har ni vår ni?? Här snöade det igår! Idag har solen tittat fram men det är fortfarande riktigt kallt! Jag ser fram mot att åka söderut, till er och värmen <3

2013-05-04 @ 22:10:18
Postat av: Madde

Va roligt me ett inlägg!! :-D Va fint Ni gör! Hoppas på å få se de live snart! :-)

2013-05-06 @ 22:39:40
Postat av: Marika

Åååååh, vad härligt!!!!

2013-05-16 @ 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0