Så mycket bättre...

Sitter och maratonkollar alla avsnitt av serien på tv4play. Olle Ljungström just nu. Jag har ju gillat hans musik men aldrig sett personen bakom riktigt. Det gör jag säkert inte nu heller...men jag och svenska folket har ju fått en bild av noga utvalda delar av honom iaf. Gillar. Ska ge de övriga en chans också. Känner mig lite tveksam. 
 
Så mycket bättre...mår jag nu än vad jag gjorde för en och två månader sen. Jag är på banan igen! Skönt. Jag och min läkare kom på den dåliga idén att pröva ny medicin. Det var ett stort misstag som tvingade mig rakt in i en ny depression. Det har varit kämpigt - men äntligen äntligen har jag hittat tillbaka. Jag har återgått till min gamla medicin men fått en liten boost av en klassisk substans som användes typ på 40-talet men i dos gånger 10...
 
Så mycket bättre...mår jag också nu när jag fått en till man i mitt liv. Ha ha! Nämen jag tog och anmälde mig till terapi hos psykologmottagningen på Mittuniversitetet och blev "antagen". Jag var skeptiskt till att träffa en psykologstuderande...jag har ju dömt ut psykologer & terapeuter som jobbat i många år...men F har gått hem hos mig! Det är spännande. 
 
Jag lär känna mig själv & lär mig förhoppningsvis att hantera mig själv också. Vi har kartlagt vad jag värderar högt - tillstånd som tar en livstid att nå...och försöker nu bryta ner dessa i små delmål...små steg...som ska vara möjligt att sätta "check" på. Den här veckan jobbar jag med att kramas en gång / dag...och lyssna på en bra låt ikväll, på torsdag och slutligen på lördag!!! Ha ha! Låter banalt - men att ta fram de små aktiviteterna lärde mig verkligen en hel del om mig själv. Jag började självklart med att tycka att en liten kram borde jag väl kunna fixa både morgon & kväll...efter han hade ställt lite frågor och fått mig att reflektera så började jag stryka i mitt aktivitetsschema....
 
Lyssna på en bra låt - check på det! 
 
"Vänta inte till dess du mår bra innan du kan göra det - gör det för att må bra!"

Kommentarer
Postat av: Marika

...jag äter en 10 ggr LÄGRE dos av medicinen än vad de gjorde på 40 talet....

2012-11-26 @ 21:42:30
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Madde

Kraam kraam!!

2012-11-26 @ 21:47:28
Postat av: Nalle

<3

2012-11-26 @ 23:28:30
Postat av: Jenny

Skönt att höra! Saknar dig!

2012-11-27 @ 00:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0