Måndagkväll

Ha ha! Här är jag!!! Har druckit kaffe sent men känner ändå att jag skulle kunna gå och lägga mig - men va faan nu har jag ju äntligen påbörjat ett blogginlägg så då får bingen vänta en stund. Marikas status: Lite halvt sinnesjuk, småknubbig & vardagssnurrig. Huvudet upp och fötterna ner. Rumpan bak & musen till höger - dvs lite konservativ och försiktig - eller?
Jobbar 75% sen 1 april & det funkar. Jag håller en lagom takt på dagarna & myser med grabbarna på kvällarna. Har satt ribban ganska lågt på det mesta i mitt liv just nu - men har väl några målsättningar som skulle vara härliga att uppnå. Sjukt härliga.
Som att vara lycklig, trådsmal, sexatlet & snuskigt rik. Jag är ju nästan där! :) ...eller inte! Bortsett från röran i mitt huvud så har jag det toppen. Spenderade några underbara dagar i Göteborg för några veckor sen. Så härligt att känna på helgvardagsfredag (med vin) med L & M & J. Jag fick upptäcka New Girl - har plöjt igenom 13 avsnitt nu. Feelgood. Spanar efter fler. Lördagkvällen:...även om kropp & huvud sa nej nej nej innan - så hade jag en fantastiskt rolig kväll ute på stan med L. Hela april månad kändes som en enda lång helg. Maj likaså. Fest & partaj! ...fast vi inga pengar har!
Försöker mig på en period av soppa istället för sprit & mat. Svårt när det är fest & partaj...och svårt på kvällarna när jag är ensam. När jag är ensam så äter jag. Det är ju en del av min sjukdom. Just nu har jag händerna i en påse med nötter. Önskar att jag kunde lyda mina tankar - men det är svårt. Har slutat med levande terapeut nu - går istället en "individanpassad internetbaserad KBT-behandling". Tyvärr bygger det ju på att jag ska sätta mig vid datorn i ca 30 minuter med jämna mellanrum...ungefär som med att skriva inlägg här! :) ...men när jag väl gör det så ger det verkligen en känsla av tillfredställelse. Både terapin & bloggandet.
Nu låter jag svår. Jag är svår - men inte så farligt ändå! :)
Renoverar/river tvättstuga, bantar, glömmer bort att jag bantar, skriver mötesprotokoll, borstar tänder på barn, förundras över hur sagolikt underbart fantastiska grabbarna är, besöker barnhabiliteringen, inför webbansökan inom vuxenutbildningen i Östersund, försöker sätta mig in i förändringarna i "VUX2012", tänker på mina vänner, tänker på semester/bröllop/sommar. Tänker på Canada & kommer på att jag fortfarande inte fixat pass. Tänker på kärlek & relationer. Pengar. Mat. Tid. Vill läsa ut Paganinikontraktet & längtar till dess "mina böcker" kommer ut på pocket. Vill läsa hur det går för Victoria Bergman och hennes svaghet!! Nyss! För Lärljungen & Det fjärde offret är det bara dagar kvar.
Japp! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å puss på dig <3

2012-05-07 @ 23:21:38
Postat av: Jenny

Du ger en bra bild av hur snurrigt livet kan kännas ibland! Trots att det finns jobbiga saker så är det saker som är bra också :) Kom ihåg att du är fantastisk som du är och duger hur bra som helst! Kram!

2012-05-08 @ 23:55:56
Postat av: Malle

Å de va jag som skrev den första kommentaren, har märkt att ibland när jag kommenterar från mobilen så hoppas jag över att tala om vem jag är =)

Vi saknar er!!!!!

2012-05-09 @ 08:33:39
Postat av: Madde

Det var jättekul att träffa Er i helgen. Hoppas vi ses snart igen! Kraam

2012-05-10 @ 15:42:00
Postat av: Lilian

Jag älskar dig, gumman! <3 Ett härligt och levande inlägg! Kraaam!

2012-05-11 @ 05:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0