Ottossons sportlov m.m.

Äsch, vi börjar väl med sjukdomar så är det avklarat! Vi inledde vårat förkylningsmaraton redan vecka 8. Då var det Kalle som var febrig. Jag och moffa pusslade ihop den veckan & jag hann både jobba och besöka BUH för Ortopedrond med Axel. Vi ska avvakta ytterligare några månader och se om benet blir sämre. Nästa steg blir då isf medicinering, botox i musklerna eller stretch med hjälp av gips. Just nu ska vi fortsätta att stretcha benet och så ska Axel få börja gå på badning med sin vän Ulla (sjukgymnast). Sa jag att han charmade samtliga typ 5 pers i ronden?
Vi fortsatte vecka 9 med VAB på måndagen. Kalle blev även godkänd i 4 års-kontrollen. Han var helt fantastisk. ...som alltid när det gäller besök inom landstingets väggar. ...vad säger jag?! Mina barn är alltid fantastiska...men de lyssnar på instruktioner en aningens liiiiite liiiite bättre ibland...
På onsdagen var det min tur att bli förkyld - och jag blev liggande torsdag & fredag. Magnus kom hem på fredagen och var riktigt risig!! Så helgen blev lugn förutom att jag och barna ändå gick på ett 2 års kalas på byn. Alla ungar snörvlade mer eller mindre - så det kändes helt okej! 50-års kalaset vi skulle på gick feeetbort.
Kort sjukdomssammanfattning av vecka 10: Magnus upp på fötter feberfri på onsdag - men fortfarande hängig. Han har fått sköta dagistransport onsdag-fredag och det har varit såååå skönt! Min förkylning - som suttit kvar i näsan - tog om på torsdagkväll...men jag ignorerar den! I går lördag så fick Axel hög feber och kommer nog föra oss in i vår fjärde vecka med sjukdom. Välkommen vecka 11.

Sjukdomarna påverkar ju livet i allra högsta grad, men vi har ju ändå några parallella händelser värt att nämna. Hyresgästerna sa upp sig & ska flytta typ nästa vecka. En familj i byn skiljer sig & kvinnan flyttar in hos "oss". Så vi har väntat på besked av banker & hyresvärdar & makar - men allt verkar nu lösa sig väldigt smidigt. Jag gjorde ju ett tappert försök till att få hit "momma & moffa" - men de är inte riktigt redo att lämna metropolen Hammerdal ännu. 

Axel har ju varit ute på äventyr - men det får ni läsa om på http://www.ottossonsfyra.blogspot.com/2012/03/alskade-axel.html. Det har ändå tagit upp en stor del av veckans tankeverksamhet - och jag har fått strida för min sak. Det har gjort att jag växt som människa - jag har känt att jag faktiskt kan påverka & att jag har en åsikt. Det är ju enkelt att ha en åsikt och en övertygelse när det gäller något som ligger väldigt nära hjärtat. Jag brinner inte för så mycket - men för mina barn kan jag vara en exploderande vulkan om det krävs. Det vet jag nu.

Jag har också fått växa som människa genom att hålla i en heldagsutbildning för ca 20 pers. Jag & min kollega Janne bokade lokal på Clarion Hotell med tillhörande fika & lunch för 22 pers. Det gjorde vi v 8. Sen har vi haft ca 25 arbetstimmar tillsammans att först lära oss det vi skulle undervisa i plus att vi också skulle ha ett bra upplägg och vara någorlunda pedagogisk också. Det gick över förväntan! Med lite flashiga powerpoints och gott fika kommer man långt. Nämen för mig var ju den stora utmaningen att stå inför gruppen utan att få totalt hjärnsläpp. När jag väl kopplat in min dator och slagit igång kanonen så var jag inte ens nervös. Det blev en toppendag!
Nä, nu ska jag umgås med de mina. Vi har momma & moffa på besök. De erbjöd sig att vara barnvakt igår så att jag & maken fick göra något på tumanhand. Vi valde att gå ner i källaren och röja!! Jippiiii! Sen drack vi ett glas vin och tittade på när Loreen tog hem Mellon. Toppen!

Kommentarer
Postat av: Malle

Ni är sjuka till höger å vänster så jag börjar skämmas över att jag tyckte det var jobbigt Emma va sjuk en dag :P, jag har ju absolut inget att klaga över! Nu hoppas jag iaf att alla kan få vara friska ett tag, både på Norderåsen och i Skarpås...och alla andra med förstås, men de två förstnämnda har ju varit lite illa utsatt ett tag nu tycker jag!!

2012-03-11 @ 18:27:47
Postat av: Madde

Roligt att få höra hur Era veckor varit! Men tråkigt med alla sjukdomar å annat stök förstås! :(



Tänkte komma å hälsa på Er nåt framöver, har ju inte firat Kalle än! Men vi kom fram till att vi nog inte åker till Ålåsen nästa helg så då kanske vi kan ses nåt då? Om vi eller Ni inte är sjuka förstås...!

2012-03-11 @ 20:34:07
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra jobbat med utbildningen :) Kul att det kändes bra! Tror du kommer bli som mig, dvs få en kick när du pratar inför folk! Har läst om Axels utflykt på er blogg och jag förstår att du blir upprörd, det blev jag också! Hoppas de lyssnar på dig!

2012-03-12 @ 01:32:56
Postat av: Lilian

Ja, oj, minsann vad mycket sjuka ni är!! :oO Nu får vi hålla tummarna för att ni ska få vara friska!!:o)



Du är ju grym, så det är klart att du fixade utildningen galant!!:o) Heja du!!:oD



KRAAAMS!

2012-03-12 @ 21:42:06
Postat av: Marika

Puss på er!

2012-03-13 @ 14:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0