Å bilen går bra?!

Har varit hemma nu i tre dagar från jobbet, har åkt på en rejäl förkylning. Brukar klara mig hyfsat bra, men den här gången är det bara jag än så länge som har åkt dit. Det sitter i bihålorna, och jag har ont i hela ansiktet och ögonen och huvudet. Men i måra hade jag tänkt att jobba och må bättre! :)

Annars har det väl inte hänt så mycket här i Skarpås, vi var tänkt att åka till Ålåsen i helgen som var, men det blev aldrig av. Jag hoppas att det blir av den här helgen i stället. Kanske det blir lite slalom då. Jag tror att dom har öppnat backen i alla fall. Vi får väl se, annars blir det väl lite grillning och skoteråkning. Det är ju så trist att det är så dåliga isar överallt bara, men man får väl hålla sig i från dom då. Det gjorde ju inte Kalle förra helgen då, när han körde igenom med min skoter, men det gick ju bra, när framändan av skotern höll sig kvar hängandes med skidorna på isen... Tur var väl det, för de tror att det kan ha varit ca 40 m djupt där.... Å tur att Kalle höll sig på ovansidan isen framförallt...!

När jag var i USA så startade ju inte passaten en dag för Kalle. Han bytte batteri, och körde in och tinade av den på jobbet, och efter några dagar så startade den igen. Och sen har den gått bra. Tills i går morse. Då blev den ståendes på dagis. Helt död. Utan förklaring så där. Men idag efter lite eftersforskning av Kalle så fick han igång den igen. Och det kan bero på nån löjlig kodning mellan nyckeln och låset i bilen. Så vi får väl se om den startar i morgon igen! :) Annars får jag väl köra 240:n igen! :) Tur Kalle och Patrik har köpt en fiskebil så vi kan ha en reservbil ibland!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bilar ställer ganska ofta till ett jäkla klatter!!! Tur att ni har en till som sagt :) Trist att du är förkyld, hoppas att du mår bättre snart!!

2012-01-19 @ 12:32:37
Postat av: Marika

Krya på dig!!!

2012-01-19 @ 14:55:36
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com/
Postat av: Madde

Tack! :) Va hemma idag också, men i morrn gör jag ett nytt försök!!

2012-01-19 @ 20:40:58
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hi hi, ja, 240:sar kan man lita på i ur och skur :o)



Krya på dig-kramar!!!

2012-01-19 @ 22:22:43
Postat av: Malle

Eller så är du hemma och blir riktigt frisk!!

2012-01-19 @ 22:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0