Förbättringsområden...

Nu har jag vinkat av maken som börjar plugga på annan ort i morgon. Jag tror att jag är mer nervös än honom. Jag är inte nervös för hans skolstart - utan givetvis för hur det ska gå att vara ensamstående förälder i först och främst 6 månader. Fast ska jag vara helt ärlig så är jag mentalt förberedd och inställd på det här - och jag ser nästan fram emot att få skapa (nya) rutiner tillsammans med barnen. Min mentala förberedelse har bestått i att visualisera de små änglarna som insiktsfullt samarbetar med sin arma moder. Skämt åsido så vet jag att jag faktiskt behöver ha fasta rutiner för att jag själv ska greja min och grabbarnas nya tillvaro. Det har ju trots allt min arbetsgivare betalat dyra terapi-slantar för att få mig att förstå...men jag har inte riktigt skridit till verket och konkretiserat något ännu. Ska sanningen fram så är det relativt svårt att skapa rutiner då jag finner mig smått motarbetad av resten i familjen. Stora som små. SÅ jag ser alltså morgondagen som en liten nystart för MARIKA. Jag hade ju tillochmed läxa från terapeuten över ledigheten. Japp! Tar väl itu med uppgifterna i morgon. En av uppgifterna var att ringa en vän! Jag tänkte verkligen ringa, Lilian!!!  Ja, sen var det alltså det här med mer struktur i livet. För det första: Kliv upp när klockan ringer!!! Det kommer att bli ett måste. Sen har vi de stora utvecklingsområdena när det gäller mig som föräldrer kontra mina två barn: påklädning, tandborstning & läggning. Ska klura ut något som kan innebära bättre flyt. Jag ska dessutom servera mig själv och barnen lagad mat som gör oss gott. Innebär planering & faktisk matlagning. Bara jag verkligen planerar så ska vi nog greja det. Är inte speciellt bra på att bara koka ihop något kulinariskt på vad som finns hemma. Motion? Finns på pränt i min rehabiliteringsplan att jag ska börja jobbet senare på morgnarna så att jag - efter att ha lämnat barnen på dagis - faktiskt har utrymme för en daglig utevistelse och förhoppningsvis lite motion. Promenader har jag hört kan vara bra!? Det har jag ju haft inplanerat i några månader nu...hmm! Ska styra upp det nu. Vill! Pepp pepp!

Kommentarer
Postat av: Malle

Haha, det kommer att bli så bra det här så:) fullrulle, blir bra med lite semester i mars sen !

2012-01-09 @ 17:19:31
Postat av: Madde

Det kommer gå bra! :D Kram kram

2012-01-10 @ 07:38:11
Postat av: Jenny

Tror också det kommer bli bra :) Kram!

2012-01-10 @ 12:15:44
Postat av: Lilian

You will rock!!- på det här också!:D



Och vet du, det värmer i mitt hjärta bara av tanken att du faktiskt hade intentionen att ringa mig <3



Kraaaams!!

2012-01-12 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0