Uppdatering från Sörmland

Var ett tag sedan jag skrev något här så jag tänkte uppdatera er lite om vad som händer i mitt liv. Har jobbat 2½ vecka och av den tiden har barna varit i skolan 1 vecka. Det var kul att träffa alla kollegor och framför allt var det roligt att träffa barna :) Ett stort plus med det var även att matsalen öppnades så man slapp tänka på vad man skulle ha i matlåda varje dag, haha! Det känns som om det kommer bli ett bra läsår. Jag har ju fått skriva på papper för fast anställning också!
 
En av de förberedande dagarna var jag på föreläsning med mina närmsta kollegor i EHT i Katrineholm. Handlade om synligt lärande och det var intressant. Har suttit och plitat med planen för likabehandling och läst på alla pedagogiska utredningar för att vara lite up-to-date med vad som gäller för alla elever. Till veckan som kommer ska jag vara vikarie i arbetslag 5-6 måndag och torsdag för en lärare som är borta på andra uppdrag och på tisdag och onsdag ska jag hålla till på Ekängens friidrottsarena för hela skolan ska dit på friluftsdagar som jag är med och anordnar. Hoppas på fint väder och glada barn!
 
Förra onsdagen var jag ledig halva dagen för jag var på TK-möte på Råsunda som avslutades med matchen mellan Brasilien och Sverige. I fredags var jag också ledig från jobbet och var i Västerås på tävlingskonferens för Svealand. Var på den förra året också men då som representant för Sörmland. Nu satt jag på andra sidan och var där i egenskap av SvFF-ledamot. Var lite nervös innan men det gick bra. Jag hade inga stora uppdrag mer än att lyssna på vad distrikten tyckte i olika frågor. Min enda uppdrag var att leda gruppdiskussioner vid två tillfällen och det var inga problem. Tror vissa av gubbarna har lite svårt med att en ung kvinna sitter och bestämmer men det kan de gott tycka!
 
På fredag ska jag vara ledig igen för då har vi sittande TK-möte på Arlanda fredag till lördag. Vi ska förbereda representationsskapet för SvFF som hålls i november, dvs vilka förslag vi ska lägga fram som distrikten ska vara med och rösta om. Väldigt diger agenda är det, har börjat läsa in mig på alla handlingar men är långt ifrån färdig. Men har ju några dagar till på mig. Ska bli kul att få vara med på ett sånt här möte. Har bara haft dagmöten förut. Vet inte om man fortsätter mötet efter middagen på fredagkväll eller om vi bara ska umgås med varandra då. När mötet är slut på lördagen flyger jag till Landvetter där Patrik hämtar mig. Vi ska på kräftskiva hos hans föräldrar och hela familjen ska dit så det ser jag fram emot.
 
Sen är pappa här och hälsar på. Eller hälsar på och hälsar på, han är väl mest här för att bygga ett badrum till Elin och Pekka nere i källaren. Arbetet går framåt och jag tror det kommer bli bra. Så i helgen har jag umgåtts med dom och Patrik som kom hit i fredags. Kan berätta att from 1 oktober blir vi sambos för han har fått ett jobb nu!!!! Har vi tur kan det tom bli tidigare, de skulle höra av sig om de behövde honom tidigare. Kan knappt fatta att allt går så bra för mig för tillfället :)
 
Hoppas ni har det lika bra som mig, för jag har mitt livs lyckligaste tid för tillfället <3
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Malle

Åh, vad jag är glad för er skull!! Har tänkt på dig flera gånger i helgen och varit på väg att ringa men inte fått fingrarna ur:( Men nu blev jag ju uppdaterad iaf!
Kram <3

2012-08-26 @ 23:59:00
Postat av: Madde

<3

2012-08-28 @ 22:14:42
Postat av: Marika

Fantastiskt roligt!!! <3 ...men då får du slänga ut honom när vi kommer ner!! ...om han inte är väldigt bra på att laga mat förståss! :)

2012-09-01 @ 16:58:32
Postat av: Lilian

Jag blir så glad och lycklig i hela kroppen när du skriver att det är den lyckligaste tiden i ditt liv! :o) <3

2012-09-24 @ 22:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0