Torsdag i Nanaimo

Vi kom hit redan igar - men jag var sa upptagen av att titta pa den underbara utsikten sa jag kunde helt enkelt inte slita mig for ett inlagg. Sa jag backar tiden lite...
Tisdag kvall: Jag och Rosina kopte en massa goda viner som vi testade pa kvallen. Jag maste saga att det var nagra fulltraffar. Hon kan mycket om viner och jag larde mig for forsta gangen skillnaden pa Shiraz och Merlot. Ja gkan ju verkligen ingenting. Sen at vi de dar underbara stenugnsbakade pizzorna. Quattro Formaggio och Proscuitto Funghini (ha ha - jag hittade bara pa det sista namnet for jag minns inte vad den hette!!). Mums!

Onsdag: Det var valdigt varmt ute!! Inte ett moln pa himlen och stralande sol. Vilken dag! Jag tog ett glas vin till frukost (till min havregrynsgrot) och sen gav vi oss av till Stanley Park. Vi hade inte sa mycket tid sa vi kollade pa totempoles och hade en liten picnic i det grona. Sen var det dags att ge oss av till farjan. Det var laaaang ko och vi fick sitta kanske en timme i den stekande solen...men vi overlevde!! :) ...ja och sen landade vi i Nanaimo vid middagstid. Rosina gjorde en helt fantastisk pasta & pastasas. Inga halvfabrikat har heller!! Vi traffade gamla NANA dvs Rosinas italienska mamma som bor pa nedre plan i detta fantastiska hus. Nana ser verkligen ut som de sma italienska tanterna man ser pa bild. :) Roligt! Ja, sen satt vi ute pa balkongen hela kvallen och bara njot. Sag solnedgangen i den ljumma sommarkvallen. Toppen!
Idag vaknade vi av att det ar stopp i vattensystemet sa vi vantar pa rormokaren. Jag langtar efter en dusch och sen har jag ingen aning om vad planerna ar. Sitter just nu i "mitt" rum och lyssnar pa Jan som spelar dragspel. Roligt!
Lite bilder kanske? Den forsta ar en Nanaimo bar. En helt fantasktisk kaka som vi mast gora. Det ska finnas ett oversatt recept pa p4 Jamtlands webbsida. Det var en intervju med Jan dar for nagra manader sen...
Sen ar det bilder pa utsikten fran balkongen. Berg och hav pa en och samma gang....

Kommentarer
Postat av: Malle

Mums, ser ut att vara en kaka i vår smak:-) Kul med lite bilder, ser inte alls så dumt ut!!

2012-08-16 @ 23:01:39
Postat av: Madde

Ja den kakan måste vi prova!! Jättekul med alla bilder! Vi njuter med Dig!! På avstånd! :)

2012-08-17 @ 07:07:46
Postat av: Jenny

Kakan är nog något som måste testas :) Kul att du berättar vad som händer och visar lite bilder. Suget efter att uppleva Kanada själv blir inte mindre!

2012-08-17 @ 08:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0