Monday in Burnaby

Just nu sitter vi i Annelie & Jameels lagenhet i Burnaby. Det ar en stadsdel i Vancouver och det ar har som gamlingarna har overnattat. Jag har sovit tva natter hos Carina i Mount Pleasant. I just love the name of that. Det ar gangavstand till allt darifran. Tva minuter och du ar i downtown Vancouver. Carina flyttade just till sin apartment och bor dar med sina tva barn. Nyligen separerad. Verkar tyvarr vara ett tema for 2012. Nu har fyra nara vanner skilt sig. MEN som tur ar sa har jag manga i min narhet som ar djupt foralskade och till och med NYGIFTA!! :)
Vi sitter och vantar pa att poolen ska oppna. Vi ar barnvakter till Carinas dotter idag och hon vill verkligen bada. Jag forstar henne. Det ar varmt och soligt. Nar vi aker till Nanaimo har de lovat 29-31 grader!! Uj uj! Jag kommer att vara fulltankad av solvitaminer nar jag kommer hem...
Vad har gjort intryck pa mig hittills?
- Hela staden ar omsluten av berg och det ar sa vackert. Bade ocean & mountains - och hoghus blandat med barrtrad. Det ar verkligen en vacker stad.
- Rent och fracht! Jag akte med the skytrain och alla stationer luktade gott. Vagnarna och satena pa tagen var rena och fina. Det gillar jag!
- Vi var till en enorm affar som heter whole foods. Bara ekologiskt och lokalt odlad mat. Jag bara alskade den affaren. Det var som ett ICA Maxi med ett enormt utbud av fair trade & annat bra. Allt fran leksaker till hudvardsprodukter och sa mat forstass. Tank om Ostersund kunde utoka sina sma horn pa halsokostaffarerna till nagot som Whole Food!!!
- Mina kusiner, deras barn, partners och foraldrar ar verkligen underbara! Jag kommer definitivt att atervanda med mina grabbar!!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Meen va härligt det låter!! Med familjen å vädret å allt annat trevligt! Vi kanske kan haka på nästa gång Du åker dit?!! ;)

2012-08-13 @ 21:37:30
Postat av: Malle

Du tar väl bilder?! Fortsätt njuta:)

2012-08-13 @ 22:52:46
Postat av: Jenny

Jag har ju bara hört gott om Kanada innan och inte blir jag mindre positiv nu kan jag säga :)

Har samma fundering som Madde, vi kanske kan hänga med nästa gång :)

2012-08-14 @ 19:40:30
Postat av: Madde

2014 års resa?! :D

Svar: Skulle vara underbart!!!! Tank att fa dela det med er!!
Marika Ottosson

2012-08-16 @ 16:12:18
Postat av: fake rolex watches

Great write-up, I am normal visitor of oneˇs site, maintain up the excellent operate, and It is going to be a regular visitor for a long time.

2012-08-21 @ 08:47:05
URL: http://www.ireplicarolexwatches.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0