Trasslig hemresa och ryggblockad

Om ni någon gång i framtiden tänkte resa kollektivt på annandag påsk kan jag tala om att ni ska strunta i det! Det blir bara trassel! Hade bokat Y-buss från Sundsvall till Stockholm eftersom tågbiljetterna var sviiiindyra. Hittade ingen för under 900 spänn och det var det inte värt. Naturligtvis åkte vi en kvart senare från Sundsvall och stod still 70 minuter vid Tönnebro så jag missade sista bussen mot Södertälje med en kvart :( Det gick inga tåg till Eskilstuna för Banverket skulle reparera och restaurera spåren under påskhelgen. Tyckte att påskresenärerna skulle drabbas istället för pendlarna och det var väl rätt tänkt måste jag ändå medge. Men vad ska man göra när man är i Stockholm kl. 21:45 och sista avgången har gått???! Ringde Ale och frågade om jag fick sova hos henne i Jakobsberg för att försöka hinna hem på tisdagsmorgon när Carro kände med mig i mitt dilemma och erbjöd sig att komma och hämta mig :) Jag svarade ja tack och kommer (resten av livet) köra henne vart hon vill oavsett vilken tid hon ringer på dygnet!

Var inte hemma förrän 01:00 och då skulle jag dra ut till Bälgviken där katter och Sjölidsslott väntade. Var lite trött på tisdagen men bara man kommer igång och börjar jobba går det ju bra.

Igår var jag och gjorde min ryggblockad. Enligt läkaren skulle jag inte ha någon smärta idag om han prickade rätt i nerven med cortisonet och att det var den nerven som ligger i kläm. Var lite häftigt att se nålen vandra runt på dataskärmen och jäklar vad ont det gjorde när den hittade rätt. Blev lite avdomnad i benet och kände mig lite mosig på eftermiddagen så jag åkte hem lite tidigare. Fick inga restriktioner på stillhet utan det vara bara att köra på som vanligt om det kändes bra. Och... det har det inte gjort, suck! Jag som var halvvägs på Friskis för att köpa träningskort! Har haft ont idag men inte på samma sätt. Så antingen var det fel nerv eller så måste jag ha lite mer belen. Tänker inte äta några fler värktabletter iaf, vill känna om det blir någon skillnad. Kommer bli kontaktad om en månad så det är väl bara att vänta och se hur det blir. Men idag är jag inte så positiv, tänk om jag måste ha ont resten av livet??!

Färdigklagat för idag :) Känns ju lite bättre när man fått spy ur sig! I tisdags fick jag följa med Carro på handboll. Guif vann ju tredje raka kvartsfinalen mot Malmö och är klara för semifinal. Motståndare är inte klart än, de andra matcherna är inte avgjorda ännu. Kul var det iaf :) Igår bokade jag, Carro och Malin färja till vår Kievresa men idag har vi nog ändrat oss så jag hoppas det går att avboka. Imorgon ska jag och en jobbarkompis lyssna på Takida, vilket jag ser fram emot. Egentligen har jag inte råd men lönen kommer ju om 15 dagar. Haha, insåg just att det är typ halva månaden kvar men det brukar ju alltid ordna sig på något vis.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du ska klaga lite, det känns faktiskt bättre sen! Hoppas du redan mår bättre!

Julie skrek rakt ut när jag berättade att du skulle på Takida, hon ville med:) kraaaam från oss

2012-04-13 @ 20:26:49
Postat av: Challe

Hoppas det löser sig med ryggen! Inte kul att ha ont ju!

2012-04-13 @ 22:24:05
Postat av: Lilian

Hmm, kollektivtrafik kan vara en upplevelse som känns rätt onödig ibland...



Hoppas verkligen också att det snart ska bli bättre resultat med din rygg! <3



Bamsekram!



2012-04-17 @ 20:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0