Precis vad jag behövde!

Vår överenskommelse om fysisk aktivitet var precis vad jag behövde! Har ju ofta ont men det är inte bara det som gjort att jag blivit en slöfock. Att ta en liten promenad har bara känts jobbigt! Men den här veckan har jag haft sån energi och blivit sugen på att promenera igen! För promenera är det enda jag törs göra än så länge även om jag provspringer korta sträckor och trots stora bannor från min lillasyster hoppat lite hopprep. Hon tyckte jag var citat "dum i huvudet" slut citat som på fullaste allvar tyckte det var en bra idé att börja hoppa hopprep med diskbråck. Vid närmare eftertanke har hon nog ganska rätt men det tänkte jag inte på när jag köpte hopprepet och bestämde mig för att börja hoppa :)

På onsdag har jag fått tid för min ryggblockad. Blev lite fundersam när brevet damp ner i måndags för jag hade aldrig hört talas om begreppet tidigare! Men när jag gjorde lite efterforskningar visade det sig att det är detsamma som cortisonbehandling. Tanken att åka till Mälarsjukhuset, få lite cortison insprutat och sen få springa hem och köra på i 100% har jag fått revidera litegrann. Verkar vara ett besvärligare ingrepp än vad jag trott! Lång spruta som ska köras in på precis rätt ställe och med största sannolikhet kommer jag få lite ont och bli avdomnad i benen med följd att jag inte ska köra bil hem är något jag ska räkna med... Hur som helst hoppas jag att det går bra och jag slipper ha ont längre!!!

Jag jobbade i måndags och tisdags eftersom jag ska börja min semester lite tidigare för att köra husbil ner till Kiev och se när Sverige plockar 6 poäng av England och Frankrike :) Men var ledig igår och idag så det har varit skönt. Bor på Sjölidsslottet för Linn med familj har åkt till Jämtland en sväng. Passar mig ypperligt eftersom mamma är här och hälsar på.

På lördagmorgon åker jag med mamma till Sundsvall och hälsar på Gika, Mintata och Ibbe ett par dagar. Har velat hit och dit om hur jag skulle göra eftersom jag har lite pengar och det var inte lätt att få till en hemresa. Men idag bestämde jag mig eftersom jag saknar Gika och Minata! Det var länge sen jag träffade dom! De ska göra något banarbete runt Stockholm i helgen så jag måste åka buss från centralen till Södertälje innan jag får hoppa på tåget.  Att åka tåg från Sundsvall var inte att tänka på eftersom en tågbiljett kostade minst 800 kr och det kändes lite väl mastigt för två dagars umgänge så därför blir det Y-buss till Stockholm. Där har jag 10 minuter på mig att hitta till rätt hållplats för bussen till Södertälje och det är det som oroar mig. För om jag missar den bussen tar jag mig inte hem till Eskilstuna! Men händer det så får väl det ordna sig på nåt vis :)

Nu ska jag strax gå och lägga mig och läsa Kråkflickan. Jag gillar början Marika! Hur var tvåan?

Igår fick jag resebokningen till Göteborg Lilian. Anländer ca. 16:45 (om jag minns rätt?!) måndag 30/4 och åker hem på tisdagen 18:45 tror jag. Ska vara på plats vid SVT: s lokaler kl. 11:15 på tisdag förmiddag. Ska bli kul och spännande :)
Kram och glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Längtar!!!:) Hur var det, vill de ha publik?:D

2012-04-08 @ 19:26:09
Postat av: Jenny

Nej :( Tyvärr får man inte ta med sig någon till studion...

2012-04-08 @ 20:20:14
Postat av: Malle

Fredrik var mer intresserad om du fick ta med en vän på alla fotbollsmatcher :D

2012-04-08 @ 22:28:12
Postat av: Jenny

Haha! Ska undersöka saken. Men isf måste jag nog sprida gracerna, har många som vill vara min vän på stora fotbollsmatcher :)

2012-04-09 @ 14:43:19
Postat av: Madde

Lycka till med ryggblockaden, Lotta har brukat göra såna några gånger. Hoppas det hjälper för Dig!

2012-04-09 @ 17:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0