Superman

Tänkte berätta lite om dagen som gått, det började igentligen redan i går eftermiddag då Emma råkade klämma Martins lillfinger i källardörren.
Hon drog igen dörren med full kraft, eftersom hon livserfaren som hon är vet att dörren är trög och man måste ta i ordentligt för att den ska gå igen, och då  hade Martin sitt lilla finger ivägen! Jag vet inte vem som va mest ledsen, ont gjorde det i allafall i dem båda!
Inatt har han legat och gnytt och sovit oroligt, så imorse åkte jag på jobbet och rådfrågade äldre och visare kollegor om vad de tyckte. Efter samråd med Carina så åkte jag upp på hc, där fick vi träffa sköterskan och hon tyckte inte det såg bra ut utan bokade in en ny tid hos läkaren klockan 13.00. Läkaren tittade på fingret och sa direkt att vi måste på röntgen i stan. Så in på akuten, iväg på röntgen, röntga, träffa en läkare där som tittade vände och vred, tillbaka på akuten och träffade ortopedläkaren. Bilderna visade inget så efter att dom på akuten pratat med överläkaren så fick vi åka hem igen! Klar till 16.30! Måste säga att det var det smidigaste besöket på akuten någonsin!! Martin var bara nöjd och glad för dom har ju så himla bra för barnen på Östersunds sjukhus! Tack Bassefonden för det!!
Nu är vi hemma igen och min lilla superhjälte är ganska så trött och jag med för den delen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Lilian

Stackars Martins finger och Emmas hjärta! Skönt att det gick bra och att Superman kunde fixa biffen!;o) Det lät som ett extremt snabbt akutbesök verkligen!



2011-09-08 @ 20:08:49
Postat av: Madde

Ja, tur att barnen är lite prioriterad ändå. Skönt att det inte va nå brutet i af.

2011-09-09 @ 07:36:47
Postat av: Jenny

Hoppas det inte gör så ont längre!

2011-09-10 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0