Kantarellsoppa

Ikväll har jag lagat kantarellsoppa. En jobbarkompis hade plockat trattkantareller i helgen och tydligen hade hon hittat mycket för hon hade med sig en stor korg som hon gav bort till de som ville ha. Eftersom som jag är haugen (hur skulle ni stava?) på svamp så roffade jag åt mig litegrann... Soppan blev hur som helst väldigt god :) Ska ut och leta mer svamp så jag kan göra mer soppa!!!

Igår kväll när jag skulle hem från Västerås höll det på att gå på tok! Tåget gick 21:35 och jag var där strax före halv och köpte min biljett. Stod att tåget skulle gå från spår 5 så jag dit. Men tåget såg inte ut som jag trodde. Ni vet ju hur tågen mellan Stockholm och Eskilstuna ser ut och jag hade nog förväntat mig att det skulle se ut så men det som stod på spår 5 var ett "riktigt tåg". Ni vet de där som går mellan Östersund och Stockholm. På tåget stod det dessutom Rikstingståget och det fanns en uppsjö av Centerskyltar i fönstren. Ovanför spåret fanns det två skyltar och på den ena stod det Eskilstuna och på den andra Malmö!!! Inte en människa syntes på hela perrongen så jag kunde inte fråga någon heller. Så när klockan blev 21:32 gick jag ombord. Inne på tåget låg det packning och människor överallt så jag fick leta för att hitta ett eget säte. Då såg jag att folk tittade lite konstigt på mig så jag frågade om det var något problem. Då svarade en man att det här var ett abonnerat tåg och ingen allmänhet fick åka med!!! Tur att jag frågade! Skyndade mig ut och när jag klev ner från trappan ropades det ut i högtalarna att tåget till Eskilstuna bytt spår, från 5 till 4A. Hastade iväg till rätt spår och där stod ett tåg som jag kände igen! Skyndade mig på och hann bara komma in så började tåget rulla iväg. Haha, tur att jag upptäckte mitt misstag annars vet man aldrig vart jag hamnat!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Ha ha ha!:D Jag skrattar gott och tycker att det är skönt att vi är två!;o) Puss på dig!



Du, förresten, kan jag få recept på soppan?:o)

2011-09-26 @ 21:42:50
Postat av: malle

Ha ha ha ha! Du har förgyllt min kväll<3

2011-09-26 @ 22:50:03
Postat av: Magnus

Kanske du hade hamnat i Åre för det har varit stor centerstämma där. Det verkar ha kunnat gå rätt bra även om du blivit kvar på det tåget. Kanske hade du till och med blivit politiker?!

2011-10-01 @ 08:11:37
URL: http://www.ottossonsfyra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0