Tandborstning

Lyssnade på radio idag och då började de prata om tandborstning i Tankesmedjan. Det rådde delade meningar om när man ska borsta sina tänder på morgonen. Ena programledaren tyckte att man skulle göra det innan frukost och den andra tyckte man skulle göra det efteråt. För att ta reda på vem som hade rätt ringde de upp en tandhygenist. Gissa vad hon svarade, vad tror ni är bäst?

Ikväll har jag varit på fotbollsmöte i mitt dam- och flickprojekt som jag är med och driver. Det blev ett bra möte, mycket bättre än vad jag trodde. Vi fyra som ingår i projektgruppen har inte fått samma information så vi började med att reda ut vilket som var vårt uppdrag och jag är nöjd med utfallet. Med andra ord blev det nästan precis som jag ville, haha!

På söndag är det mer fotboll. Först ska jag få gå på en föreläsning för kvinnliga ledare inom svensk fotboll och sedan ska jag ha möte med mina adepter i det andra projektet jag är med och driver. Vi avslutar alltihop med allsvensk fotboll, Syrianska mot GAIS. Tyvärr är det ju redan klart att Syrianska måste kvala för att få stanna kvar i Allsvenskan nästa säsong så jag kan tänka mig att det blir en avslagen tillställning. Men kul att få kolla på fotboll trots allt :)

Annars har det varit rätt så fullt upp på jobbet den här veckan. Har en kollega som gick in i väggen i tisdags och det har gjort att jag fått styra och ställa med vikarier och sånt. Har fått en rätt så bra överblick på skolan och vet vilka som kan undvaras och sättas in på olika ställen. Ska träffa henne och hennes kollega nästa onsdag och försöka planera för hur det ska se ut i fortsättningen för att hon ska kunna komma tillbaka till arbetet. Hon är lärare i ett av de två arbetslag jag jobbar mest i så jag har en del tankar som vi inte genomfört ännu. Visste inte att hon mådde så dåligt och det har jag lite dåligt samvete för. Hade kanske kunnat göra mer om jag förstått hur allvarligt det var. Men det är ingen idé att gräma sig över det som varit, ligger ju inte riktigt för mig att tänka så, utan istället titta framåt och försöka göra det så bra som möjligt framöver.

Apropå skor så lämnade jag in mina nyinköpta stövlar hos en skomakare idag. Tydligen var det bara luft i min klack, ingen träfyllning eller nåt sånt. Eftersom jag går lite inåt trampar jag klackar och sulor lite snett och när det inte fanns något som kunde stå emot det började klacken vika sig! Men det var tydligen inte så svårt att fixa till så imorgon eftermiddag får jag hämta dem och se resultatet. Hoppas det blir bra :)

Nu ska jag kolla på sportnytt och sen hoppa i bingen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vill ju tro att det är bättre att borsta efter frukost. Jag tycker i af att det känns bättre! :)

2011-10-21 @ 07:45:11
Postat av: malle

Man kan ju tro att det är bättre efter frullen, och det är så jag vill ha det så då väljer jag att tro att det är bäst med!

Vet ni,snart är det november:D

2011-10-21 @ 15:24:21
Postat av: Jenny

Ville vänta in fler gissningar men nu kan jag inte sjå mig längre. Det är fel, fel, fel som Brasse skulle säga! Vi har aldrig så mycket syra och bakterier på tänderna som efter en natts sömn så om man nu bara vill borsta dem en gång är det överlägset bäst att borsta dem innan frukost. Annars låter man skiten etsa sig in i tänderna bakom mat och kaffe som man äter på frukosten. Det allra bästa var att borsta dem före frukost och sen bara snabbt dra över dem med tandborsten så eventuella matrester försvinner.

2011-10-22 @ 20:39:41
Postat av: malle

Haha, ja det skulle man ju ha räknat ut förstås, jag gissar alltid fel :D

2011-10-22 @ 22:23:48
Postat av: Magnus

Bra tips! Tack för det.

2011-10-25 @ 13:32:17
Postat av: Lilian

Jag vill ändå gissa nu efteråt och jag gissar på att om man bara vill borsta tänderna en gång per dygn ska man göra det när man är nyvaken. Annars säger min tandläkare varje gång att jag ska låta det gå minst en halvtimme - helst en timme- efter måltid och sedan borsta bissarna. Men ...jag får ju inte borsta mina tänder bara en gång om dagen, så det är väl därför hon säger så.



Bra gissning, va!;o)



Puss

2011-10-26 @ 20:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0