Jag och Jesper

Jag och Jesper har varit i stan idag, Jesper fick äntligen komma till en läkare för sin onda hals. Känns bra efter att han haft ont sen i juli, dvs 3 månader. Vi fick träffa en kvinnlig barnläkare som var väldigt trevlig. Hon kollade allt möjligt på Jesper, men kunde inte hitta något konstigt. Nä, inte vi heller, men ont i halsen har han, säger han i alla fall. Om det är något han fått för sig tycker jag att det borde ha gått över nu. Men vad vet jag? Men i alla fall så ska han få träffa en öron-näsa-hals läkare, som ska gå ner djupare i halsen och kolla. Så det är ju bra att de kollar upp i alla fall. Känns som man vill göra det. Vi har ju tagit ganska lätt på det här, men nu har det gått tillräckligt lång tid. Tyvärr kommer det nog ta ännu längre tid, då läkaren sa att vi skulle få en ny tid inom tre månader.... Så hela historien verkar bli långdragen, få se hur det slutar då. Man vill ju inte att det ska vara något fel, samtidigt som man vill få en förklaring till varför han har ont. Men han mår ju bra i övrigt, äter dock väldigt dåligt men det har han väl egentligen jämt gjort.... men jag tror ändå att det blivit sämre. Vet inte om det har något samband. Jag är ju tyvärr ingen doktor.....

Eftersom Jesper var en superduktig kille hos doktorn fick han välja vad han ville äta till lunch, (han som inte äter...jag belönar med mat!) Men han valde såklart pannkaka. Så det blev så. Och tre pannkakor med grädde klämde han ner, utan problem. Bra!

Sen impulsköpte jag nya skor! Helnöjd. Jättesköna. Gick in på Eurosko, såg dom här direkt, prova, köpte. Nöjd! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker det är bra att ni kollar upp om det är något fel på alla sätt som finns tillgängliga. Sen är det synd att det ska behöva ta så lång tid, håller ju själv på att vänta på remiss som ska komma inom 3 månader.



Härligt med nya skor!

2011-10-20 @ 12:29:38
Postat av: malle

Håller med Jenny, synd bara att det alltid ska ta sån tid! Du skulle ha köpt skor till mig med, har nämligen insett att jag inte har några vinteskor:(

2011-10-20 @ 21:04:32
Postat av: Madde

Vi hittar skor till Dig i Gtb då, Malle! Många som kan hjälpa Dig då! :D

2011-10-21 @ 07:44:08
Postat av: Lilian

Håller med föregående talare. Tycker att det är lite konstigt att de låter det gå så pass lång tid i af när det är ett barn och det är halsen det gäller. Tycker nog att du ska ringa och ligga på lite. Ibland är det bra.



Krams!

2011-10-26 @ 20:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0