Friskvård á la Babben

I torsdags var jag och Suss till stan och lyssnade på Babben Larssons föreläsning om friskvård. Det var så himla bra! Hon e ju otroligt rolig att lyssna på! :D Hon pratade om allvarliga och viktiga saker om vår hälsa och så, men gjorde det på ett roligt sätt. Så vi satt och skrattade konstant! Babben gick ju själv "in i väggen" som man så fint säger, för kanske 10 år sedan, och hon pratade om hur hon tagit sig tillbaka i livet och vad som har varit viktigt. Hon pratade också om hur vi människor så väldigt mycket vet vad som är bra och viktigt för oss och vår hälsa, men lever vi upp till det? Nä, oftast inte. Vi vet vad vi ska göra men vi gör det inte. (Säger jag som just nu sitter och smäller i mig smågodis medan jag skriver...!) Hon pratade också om självkänsla och självförtroende, och hur man kan bygga upp det själv.

Ja, det är svårt att återge hela hennes föreläsning men jag kan bara säga att man blev väldigt inspirerad och glad när man gick därifrån! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man behöver såna där energikickar ibland! Har fått mig två doser på bara några dagar som jag snart ska skriva om. Babben är ju en härlig människa!

2011-10-25 @ 23:13:27
Postat av: Lilian

Det lät som en kanonföreläsning!:D Man kanske ska hålla ögonen öppna för om hon kommer hitåt alltså.



Kramis!

2011-10-26 @ 20:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0