Energikick*2

När jag läste Maddes inlägg kände jag att jag måste berätta om mina två senaste energikickar :)

I söndags var jag på första träffen i det där kvinnliga nätverket inom Södermanlands fotbollsförbund som jag berättat om förut. En av grejerna vi fick göra var att lyssna på Jim Thuresson som pratade om positivt ledarskap. Är det någon av er som hört honom förut?! Hur som helst var det en fantastisk människa att lyssna på och jag gick därifrån med ett stort leende på läpparna! Tänk att det finns så positiva människor som gör så mycket för andra. Han har en ganska enkel ledarfilosofi som går ut på att berömma, berömma och åter berömma. Ganska enkelt kan tyckas men i många lägen är det enkla det som leder till bäst utveckling. Han har spelat basket i både svenska landslaget (tror jag iaf), i USA som en av de första svenskarna och varit förbundskapten. Numera jobbar han som idrottslärare och på fritiden föreläser han och är barn- och ungdomsledare. Hans tankar om positiv coaching kommer jag bära med mig länge! En av de bästa föreläsningar jag varit på!

Min andra energikick fick jag ikväll :) Jag och en fd jobbarkompis från Lagersberg åkte till en tredje fd jobbarkompis i Strängnäs. Vi brukar ses ett par gånger varje termin och det är så närande för själen! Har bestämt mig för att umgås med människor som ger mig energi och dessa två fyller på så det bara stänker om det. Vi gör inte så mycket annat än uppdaterar oss vad som händer på våra respektive arbetsplatser, i våra liv och visionerar allmänt kring lärande eftersom vi tycker väldigt lika i den frågan. Ikväll pratade vi om att ta över någon skola, få med oss folk vi gillar och driva den åt det håll vi vill! Tanken att starta en friskola var på tapeten ett tag men eftersom jag är ganska motsträvig till den tanken pratar vi mer om att "ta över" en befintlig kommunal grundskola. Låter inte det bra så säg?! Vem vet, det kanske blir verklighet en dag!

Läste ut en jäkligt bra bok igår som jag kan tipsa om. Den heter Vyssan lull och är skriven av Carin Gerhardsen. Det är den tredje boken i Hammarbyserien. De två första var också bra men trean tilltalade mig mest. Eftersom det kommit ut en fjärde bok hastade jag iväg till biblioteket på lunchen idag och ställde mig i kö. Den heter Helgonet och jag ska inte sticka under stol med att mina förväntningar är skyhöga. Återstår att se om den lever upp till mina förväntningar.

Slutligen har jag ett önskemål om några rader från Marika, Lilian och Malle. Det känns som evigheter sen ni skrev något!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Jim Thuresson ...nej, tror inte jag känner igen det riktigt. Det verkar dock ha varit en kanonföreläsning! Det han pratade om tror jag många skulle må bra av att höra!:D



Snart ses vi!:D



Kramis!

2011-10-26 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0