Angående gårdagen...:D

Igår blev en jättebra dag! Allt gick inte helt enligt planerna, men ibland gör ju inte det ngt.

Efter att jag hade tränat åkte vi in på stan och promenerade genom Vasaallén. Solen sken och det var riktig värme, sådan som värmer även när man går igenom de skuggiga partierna. Vi pratade om att ta en latte någonstans, J sov en stund i vagnen och vi bestämde oss till sist för ett ställe som hette Kahls kafé Cigarren. Väldigt gott kaffe! Mycket trevlig och tillmötesgående barista som förstod mig, trots att jag fick en tupp i halsen direkt jag öppnade munnen för att beställa. J vaknade precis när jag stod och beställde, men de hade inga smörgåsar så han fick en morotskaka och en juice. Mycket socker med lite mera socker till alltså... Väldigt mysigt att bara sitta där i alla fall!

Sedan strosade vi vidare längs Linnégatan, för jag hade hittat en snygg lampa som jag ville visa M. Han tyckte inte om den riktigt lika mycket.

Vi gick in på Hemköp i Masthugget, för vi skulle ha kladdkakemuffins till efterrätt så vi behövde färsk frukt. Jag tänkte köpa jordgubbar, hallon och ananas. Fel säsong för det!;o) Alla ananaser var alldeles mögliga upptäckte jag efter att ha sett hur grön jag blev på händerna då jag tog i dem, samma med hallonen, så det blev jordgubbar, physalis och röda vinbär istället.

Hemma hos delar av Göteborgsfamiljen gick det en halvtimme så blev Ju tussig och fick hög feber. De hade alvedon som han fick och vi avvaktade lite med att åka hem (han och jag mös lite i deras säng sedan, där han somnade så vi stannade kvar). När vi satt oss ner och precis börjat äta upptäckte vi att kräftorna var galet salta. Extremt menar jag då! Je ringde butiken som beklagade, samt sa att vi såklart fick nya kräftor, så Je och Le drog iväg och fixade. När de var borta tänkte jag förbereda för efterrätten. I den skulle det bland annat vara smält choklad. Jag stoppade in den i mikron, för att tappa hela skålen upp och ner när jag skulle ta ut den. Grattis! Hela mattan, golvet, alla väggar i köksdelen, alla skåpdörrar, micron, ugnen, spisen, diskbänken och möblerna i köket blev alldeles chokladiga - och mina kläder förstås. Har man inte jobb så får man göra sig det ;o) S hjälpte mig att städa upp. MG fick gå och köpa mer choklad under tiden...

Efter det gick det faktiskt riktigt bra;o) När vi åkte hem såg det ut som att jag hade bajs på kjolen, men folk får tro vad de vill ;o) Vi hade en jättetrevlig kväll i alla fall!:D

Krams!






Kommentarer
Postat av: Malle

Härligt härligt, härrom dagen så lyfte locket på mixern när jag mixade min svampsoppa..ja ni kan ju tänka er resten=) Kraam

2011-10-02 @ 19:00:55
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ha ha, ja, den är också härlig!;o) Kraaaam!

2011-10-02 @ 19:54:05
Postat av: Jenny

Som sagt, har man för mycket ledig tid får man hitta på saker att göra! Haha, jag skrattade gott när jag läste ditt inlägg :)

2011-10-02 @ 22:01:47
Postat av: Marika

Underbart! ...sen har jag kommit på att jag trott Göteborgsfamiljen varit M & L + barn...ingår det fler alltså?

2011-10-03 @ 12:24:17
Postat av: Lilian

Ja, man ska bjuda på sig själv! Det är väl därför det blir lite tokigt ibland, eller?;o)



Jo, de ingår och även A & J:o)



2011-10-03 @ 22:34:28
Postat av: Madde

Vilken härlig dag!! :D Hahaha

2011-10-03 @ 22:38:38
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, den var grym!:D ...med lite inslag av sådant som man kan minnas sedan ;o)

2011-10-04 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0