Saffranskaka

Sitter och väntar på att min andra saffranskaka för kvällen ska gräddas färdigt. Har haft kaffevecka på jobbet denna vecka och det innebär att man ska bjuda på fika på fredagar. Jag har inte bakat på typ ett år eftersom jag inte fikar själv så det var riktigt roligt :) Och så luktar det fantastiskt gott. Hoppas att det blir bra också, den första har inte sjunkit ihop iaf. Ännu ska jag kanske tillägga, vem vet hur det är imorgon bitti :P

Kan väl inte säga att det infunnits sig något adventsmys här i Eskils eftersom vi har typ 8 grader varmt och regn! Verkar vara långt till någon snö och kyla. Man kan väl få ha lite frost åtminstone!

Idag har jag fikat med två gamla jobbarkompisar och som tur var gick köpet på 26 kr igenom. Är alltid luspank innan lönen kommer och när jag kollade kontot ikväll visade det sig att jag hade 5 kr kvar!! Haha, vad ska man säga?! Har ju tänkt att jag ska börja spara till vår resa men det får väl bli nästa år...

Pappa ringde nyss och var på väg hem från Tåsjögården. Faffa har tydligen tillfrisknat alldeles utomordentligt och behöver inte vara kvar på sjukhuset i Östersund längre :) Pappa tyckte han var mycket piggare även om han inte är som vanligt. Men det tror vi på att han får ganska starka smärtstillande mediciner. Han hade visst inte lika ont längre så det var skönt att höra! Så det är väl bara att se tiden an och se vad som händer. Hoppas jag får träffa honom i jul!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, hoppas Du får göra det! Kram

2011-11-26 @ 19:32:28
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

<3

2011-11-28 @ 21:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0