Nu är det en vecka sedan...

...vi satt och fikade på Condeco (visst hette det så?!), eller höll vi på med fönstershopping kanske?! Hur som helst längtar jag tillbaka, gillar att vara med er :)

Sedan vi sågs sist har jag väl inte gjort så himla mycket. Har jobbat hela veckan och håller på med pedagogiska kartläggningar, mobbningsärenden, försöker styra upp ett arbete kring likabehandlingsplanen och jobbar med mina elever. I måndags hade jag ett fotbollsmöte för ett av de tre projekt jag är med och driver. På tisdagkväll hade vi APT, i onsdagskväll var jag barnvakt för Elin och Pekka var ute och åt middag. På torsdagen åkte jag också ut till Bälg och då frågade Elin om hon kunde åka och träna innebandy så då var jag också barnvakt.

Igår kom Olle och Elsa på jobbet den sista timmen och jag var med dem tills Elin slutade jobba kl. 17. Sedan hastade jag iväg på Grappa och åt middag med Carro, Sofie, Linn, Malin och hennes brorsa Johan. Till förrätt åt jag bruschetta med basilikamarinerade räkor och till varmrätt blev det en pizza med stark salami. Jättegott! Sedan drog vi vidare till Lokomotivet och lyssnade på Veronica Maggio. En bra konsert även om jag nog inte är tillräckligt musikalisk för att uppskatta liveinslagen. Vill helst att det ska låta som på skivan!! Gillar att det märks att det är live men är inte så mycket för det där våldsspelandet på instrument som gärna blir eller att låtar görs om... Hon hade spelade alla mina favoritlåtar; Gammal sång, Dumpa mig, Satan i gatan, Välkommen in, Mitt hjärta blöder och Jag kommer. Konserten började 22:45 och 00:20 satt jag i bilen på väg mot Bälg igen. Skulle vara barnvakt idag också och eftersom Elin skulle åka ca. 06:15 var alternativet att åka dit kvällen innan bättre än att kliva upp tiiiidigt i morse och åka ut.

Hade stora planer för vad vi skulle göra idag men jäklar vad tiden går fort utan att man gör något speciellt. Väcktes 6:15 av en kvittrande Elsa som varit vaken en halvtimme tillsammans med Elin. Vi vinkade hej då till henne och 6:45 vaknade Olle. De var så snälla och gulliga med varandra och lekte hur bra som helst så på förmiddagen satt jag mest och betraktade dem efter att jag tytt ihop efter frukosten. Halv 11 var det dags för Elsa att knoppa in och Rapp behövde rastas så jag drog iväg med alla 3 på en promenad. Men den blev inte så lång som jag tänkt för jäklar vad besvärligt det är att gå med Rapp och barnvagn samtidigt. Han drar i kopplet så jag blir fan blå om handleden eftersom man måste hålla emot så jäkligt!! När vi kom hem gick jag och Olle in och bakade en kladdkaka och kolakakor. Sedan gjorde jag våfflor som barna fick äta till lunch. När Elsa vaknat kom Linn, Otto, Diddi och Julle på besök. Vi fikade och barna gick ut och lekte tills de skulle hem vid 15:30. Då började satt vi och läste lite böcker innan det var dags att börja med middagen. Elin fick jobba över så hon var inte hemma förrän 19:30 så Pekka hann hem före. Satt och pratade lite med dem innan jag åkte hem.

Imorgon ska jag på bokklubb hos Diana. Vi ska prata om boken jag läste färdigt på tåget hem från Göteborg, En nästan vanlig man. Får se vad det blir för bok till nästa gång. Ska bli skönt med sovmorgon, jag ska sova tills jag vaknar :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Ja du Jenny, du behöver då inte vara sysslolös som det verkar! Och bra e väl det=) Kram

2011-11-20 @ 15:24:37
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Nä, det verkar va fullt upp för Dig! :) Men det låter som Du har roliga dagar! :D

2011-11-20 @ 19:31:33
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

QL med Maggio!:o)



Börjar bli lite sugen på att starta en bokklubb, men kan egentligen inte förstå när jag skulle ha tid med det än. Får nog vänta ett tag till :)



2011-11-22 @ 20:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0