Hurra för magsjuka!

I fredags morse så började Jesper hulka strax före vi skulle på dagis. Han sprang på toaletten och fick upp lite skum. Hm, det bådade inte gott för dagen. Kände att det är nog bäst att stanna hemma och se var det skulle barka iväg. Kalle som precis skulle iväg på sin fisketur, fick skjutsa iväg Joel på skolan. Jesper var lite hängig under dagen, och "småkräktes" lite under dagen i sin hink som han hade bredvid sig i soffan! Han ville inte äta nåt, så riktigt bra mådde han inte. På natten vaknade jag några gånger av att han kräktes... han satt där med hinken i sängen...

På lördag blev han lite piggare mitt på dagen, så då åt han lite tomtegröt och stut, och var ute och lekte en stund. På kvällen var han som vanligt och hur pigg som helst! Skönt, tänkte jag, det här gick ju himla bra. Ett tag. För sen när jag skulle gå å lägga mig, ganska sent på lördag kväll, så hör jag hur Jesper ropar med skräck i rösten... Då hade han spytt ner hela sig och hela sängen. Himla mysigt, inte... Tur att jag tände upp tidigare på kvällen så vi hade varmvatten i alla fall, för det var ju bara å lyfta in honom i duschen och skrubba. Stackarn var helt förtvivlad med kräk över hela kroppen. Tror han var lite chockad faktiskt. Sen var det bara till att börja sanera. Sängkläder, kuddar, täcket, filtar, gosedjuren och madrassen var bara att ta ner till källarn och skölja av och sen tvätta. Sängstommen fick jag skura. Härligt. Jag är glad att jag inte hade hunnit somna själv i alla fall, så man inte behövde vakna med ett ryck och ta tag i det där.

Idag har han varit hyfsat pigg. Inte kräkts något, men har klagat på ont i magen. Har inte ätit jättemycket, men det brukar han ju iofs inte göra annars heller... Men Kalle blir hemma med honom i morgon, så får vi se om han piggnar på sig. Men då lär det väl bli resten av familjen som drabbas i stället. Jag har haft lite ont i magen idag, vet inte om man bara inbillar sig, men vi får väl se. Jag hoppas dock att vi får vara friska till helgen då, när vi får finbesök av barnen Blixt över helgen, samt att Jesper fyller år och tänkte ha lite kalas.

Kommentarer
Postat av: Malle

Meen fy bubblan, men han har å andra sidan en väldigt ren säng nu isf;) krya på och jag håller tummarna att ni andra klarar er!!

2011-11-20 @ 22:11:42
Postat av: Jenny

Ja, jäklar vad trist det låter! Hoppas resten av familjen klarar sig!

2011-11-21 @ 00:59:37
Postat av: Lilian

INTE QL!!! :o( <3

2011-11-22 @ 20:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0