En helg i vänners lag!

Vilken toppendag det här har varit! Och det till trots att Julian vaknade 6 i morse, fast det var lördag...ZZzzz. Det känns väldigt bra att få ställa om klockan tycker jag, för det har bara blivit tidigare och tidigare för varje dag. När man sen inbillar sig att han ska sova lite längre på helgen när man är ledig , och som vi blev bortskämda med efter mörkret runt nyår, blir man ganska trött då man inte lägger sig i tid.

Nu kom jag bort från ämnet, som ju faktiskt var att det är en riktigt bra helg. När vi ätit frukost i morse gick vi ut vid 8.30, för det var så länge som jag iddes förhala det. Ute var det ett helt fantastiskt vårväder med sol och blommor som börjat slå ut i rabatterna lite smått. Vi kunde ju inte annat än att bli på ett riktigt toppenhumör båda två. Vid 10 gick vi in och väckte Mathias, eftersom jag skulle iväg på Zumba med Jenny.

Zumban är ju något som verkligen brukar ge mig en energikick och det gjorde det väl idag också, men tyvärr var det en annan ledare där idag och hon är inte riktigt lika positiv som den tjej vi haft mest hittills. Hon som vi hade idag är inte pedagogisk överhuvudtaget, utan förstår man inte då man kommer så förstår man mest troligt inte då man går därifrån heller. Dessutom så är hon inte naturligt glad och positiv, utan man får känslan av att hon egentligen tycker att det är jädrigt tråkigt att hålla i pass. Hon är väldigt duktig och det ser mycket bra ut när hon dansar, men hon är inte genuint trevlig eller positiv, vilket förtar känslan lite. Jag har haft ett leende på läpparna under hela passen alla gånger utom idag och Jenny kände likadant. Jag försöker tänka att den här ledaren kanske varit med om något tråkigt som gör att hon inte orkar vara glad, så att jag ska ha överseende med hennes sätt ...

Efter zumban åkte jag hem och slängde mig i duschen, för på em skulle vi på barnkalas. Julian och Mathias hade varit på barnteater när jag var på zumba, så Julian var väldigt nöjd och berättade massor om vad som hänt. Det blev inte sämre på kalaset. Det blev en hit! Dessutom hade de fyra olika sorters tårtor och jag åt av tre  (det får man väl?!). Supergott och roligt att vara med och se på glada små nunor som letar skatter och springer runt som yra frukter (i leken fruktsallad)! J blev toktrött när vi kom hem, men somnade SNABBT(!) när vi lade honom och utan minsta lilla tjafs om att han inte ville gå och lägga sig. Jag tycker jättemycket om den här familjen vi var hos!

Nu ikväll efter middagen tog Mathias fram gitarren så vi spelade och sjöng tillsammans. Jag tycker så mycket om när vi gör det, men jag tycker att jag får snävare och snävare röstomfång istället för tvärtom, men Mathias gör inte som barnen - säger åt mig att vara tyst - så det gör inte så mycket. Man blir sugen på att lära sig spela lite bättre, eller keyboard skulle vara roligt. Mathias är riktigt grym på att kompa, så trots att jag kunnat spela längre är det han som får lära mig nu.

Imorgon fortsätter roligheterna, för då ska vi ut och käka för att fira Lenas födelsedag. Hon fyllde ju år i början av veckan, men det är ju smart av dem att lägga firandet på helgen så behöver man inte stressa efter jobbet. Vi ska på ett ganska nyöppnat ställe som har tapas som specialitet, så det ska bli spännande! Roligt att träffa Göteborgsfamiljen med flera också!

Vi är inte vana att ha såhär planerade helger, men det är riktigt roligt! Hoppas att er helg också är skön!

Tänk att det bara är 1,5 månad kvar tills vi träffs!!!:D

Kraaaam!





Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som en härlig helg!! Ja, det är synd att inte barnen förstår att det är helg och att man får ta sovmorgon!! Jesper tar gärna lite sovmorgon men inte Joel....! Han är morgonpigg! Men tur att Kalle också är morgonpigg!! :D

2011-03-27 @ 10:09:08
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Vad bra att Kalle också är morgonpigg när Joel är det!:o) Mysigt för Jesper oxå att ligga och dra sig lite hos mamma kan jag tänka mig!:o)



Idag är vi trötta både jag och barnen, så det funkar ganska bra, förutom att jag skulle vilja sova också. Kanske kan ha pli på mig själv ikväll och lägga mig tidigt ;o)



Hur var det i lördags?

2011-03-28 @ 13:20:15
Postat av: Madde

Vi hade de bra. Det var lite folk bara. Det hade gärna fått kommit fler. Men men, tror att de som var där ändå hade lite roligt.

2011-03-31 @ 16:57:49
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0