Vårrullar m.m.

Igår var jag och Magnus med på en riktigt rolig grej som en kvinna i byn ordnat. Vi var 12 personer som fick lära oss några thailändska rätter av en tjej som är utbildad kock - och som dessutom har levt med en thailändsk man i många år. Nu kommer jag ju tyvärr inte ihåg vad rätterna hette...men det var bara själva grejen att få se att det faktiskt går göra själv - ganska enkelt. Min stora upplevelse var vårrullarna. Det kommer definitivt att bjudas på hos Ottossons framöver. Smaskens! Eftersom jag skriver ett inlägg i halvåret typ så ska jag försöka att sammanfatta livet i Norderåsen i några meningar. Hm...inte så lätt! :) Jag gör ett försök.
Jag har jobbat 25% i juni och ska nu jobba 50% i två veckor - sen är det semester!!! Skönt! Det funkar väl hyfsat att jobba - men jag märker att jag blir väldigt trött i både kropp och själ dagen efter ett pass. Juni har varit ganska hektisk överhuvudtaget - men rolig. Vi har ju hunnit med att fira Student och en 4 åring. Axel har fått sitt namn och vi fick möjlighet att träffa nära och kära - om än för en kort och intensiv stund. Vi firade nationaldag med våfflor och traktorparad (Kalle sa senast igår att han gärna skulle vilja åka till Joel & Jesper och se en till traktorparad). Magnus har varit på Sweden Rock i dagarna 5 - och blev sjuk i en vecka när han kommit hem. Vi har firat en 1 åring, en 2 åring och en 3 åring. Vi har haft båda bilarna på Bilbolaget i omgångar - vi har besiktat Volvo, ombesiktat volvo...ombesiktat volvo igen....och igen. Bilbolaget har fått bakläxa och bjuder på nästa ombesiktning! :) Vi har firat skolavslutning och varit på bäversafari - och firat en 65-åring som snart fyller 66. Vi har fixat och firat dagisavslutning med förlust - men fick lyssna på skönsång och se barn mula kakor. Vi har firat Midsommar i Sundsjön och testat flytväst med en Kalle i. :) Vi har fått skatteåterbäring och lön...vi har blåst skatteåterbäring...och lönen i förskott! ...och vi har en stooooooor jordhög på gården som jag tänkte sätta spaden i idag. Vi har gått in i ExpoNorr veckan så baj baj Magnus vi ses på söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, va härligt! Känns som det var hundra år sen jag träffade Er, verkar ju så på allt Ni verkar hunnit med!! :) Ses vi snart?!

2011-06-28 @ 13:34:59
Postat av: Lilian

Men snacka om att ni hunnit med att fira i juni!!:D Härligt! Kalas ska det vara!:D



Åh, vad roligt med matlagningskurs! Ser fram emot lite vårrullar, kanske på storsommardagen ;o)



Krams!

2011-06-28 @ 18:04:26
Postat av: Sofia

Äntligen en uppdatering =) OJ, vad ni gjort massor! Tur att det mesta verkar vara skojjiga saker!! Hälsa familjen =)

2011-06-28 @ 21:12:38
Postat av: Jenny

Låter som ni haft fullt upp. Hoppas du mår bra :) Ses snart! Kram

2011-06-29 @ 23:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0