Fjälltur

Äntligen törs man ha datorn igång en stund. I dag kan man säga att det åskat. Och regnat. Men regn och blåst är man ju lite van här. Nån direkt sommarvärme har vi ju inte haft här direkt.

I helgen var vi ju till fjälls, och snacka om blåsigt... Vi var ett gäng på sju stycken som vandrade över fjället ner till en fjälltjärn där vi tältade i två nätter. Snö, vind och regn. På med långkalsongerna igen... Men trots allt så var det en trevlig tur. Vi drog upp några fina firrar, både öring och röding, och hade allmänt trevligt ute.



Det småregnade mest hela tiden de två första dagarna, och på lördagen när vi skulle packa ihop så spöregnade det när vi vaknade i tältet. Vi väntade ut det, och till slut sken solen och regnet försvann. Däremot så var det ännu mera blåst i stället.... Men vi packade ihop och förberedde oss för den två timmar långa vandringen tillbaka. Jag och Kalle gick själva tillbaka då några andra gick tidigare och några gick en annan väg via en annan sjö de tänkte fiska i. Så vi tjavade på, upp på fjälltoppen där vi mest höll på blåsa bort. Sen gick vi tydligen lite för långt, vi måste ha korsat den stig vi skulle vika av på, så vi fortsatte och gick och gick. Till slut insåg Kalle att vi nog gått lite väl långt, så vi vände om och gick tillbaka igen.... uppför..... solen gassade och jag var trött och precis när jag efter tre timmars vandring höll på få ett vansinnes-trötthetsutbrott så uppenbarade sig stigen framför oss... Då gick det lite lättare tillbaka till bilen igen...!

Sen skyndade vi oss hem för att kanske hinna åka till Norderåsen och fira Axel i dubbel bemärkelse, men när vi kom hem så var det strömlöst hemma. Så vi kunde inte tända upp för att få nå varmvatten, och hos mamma och pappa fanns det ingen ström heller. Men vi for på jobbet och duschade och sen stack jag och smågrabbarna till Axel. Vi hann vara med där en liten stund i alla fall! Trevligt, trevligt! :D

Kommentarer
Postat av: Malle

Vad jag gillar när ni lägger in bilder!! Jag måste bli bättre på det! Ni verkade ju ha en ganska så mysig fisketur trots regn:)

2011-06-08 @ 14:50:10
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men jädrar vad jag skulle varit på dåligt humör när jag traskade runt utan att riktigt veta var jag var... Tur du är lugn :)

2011-06-08 @ 15:15:35
Postat av: Liliian

Meeen, jag har ju varit in hur många gånger som helst utan att ens se det här inlägget...



Härliga bilder och ni ser ut att ha det rätt gött, sen kan jag ju förstå om du kände dig lite irri att irra runt i solen, hur många steg blev det?;o) Skönt att hitta stigen igen i af så ni slapp bli efterlysta!:o)



Hade också viljat vara till Axel!

2011-06-12 @ 11:09:28
Postat av: Madde

Det blev inte så många steg som man kan tro.... tyvärr! Kändes som vi gick 100.000 steg, minst. Men tror jag hade strax under 20.000 när dagen var slut.

2011-06-12 @ 20:33:57
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0