Årets första dopp

Har varit i Ålåsen i helgen, vilket toppenväder det varit! Härligt! Tog årets första dopp i sjön där. Dock var det inte riktigt meningen. Joel och Jesper hade varsitt metspö liggandes på bryggan, då de inte hade nog med tålamod att sitta och vänta på att fisken nappar. De var och lekte med Johanna vid strandkanten i stället. Helt plötsligt sticker Jespers metspö iväg ut i sjön! Det flyter iväg med en jädra fart! Alla blir alldeles till sig och tror att det är en storöring på kroken! Jag slänger av mig kläderna och hoppar i vattnet och simmar efter spöt! Jag får tag i det och simmar iland igen, och känner att nånting drar spöt åt andra hållet. Men jag håller emot och simmar in, och drar upp storfisken som visar sig vara en 10 cm abborre... Jesper var hur nöjd som helst! Inte Joel dock, som stortjöt över att han inte får nån fisk. Men senare efter en liten stund drar Moffa upp två abborrar med grabbarnas metspö i varsin hand. Då var de lycklig! :)

För övrigt var det faktiskt varmt i vattnet... :)

Kommentarer
Postat av: malle

Härligt med bad, flickorna badade i helgen och tyckte det var skönt!

2011-06-13 @ 18:57:43
Postat av: Jenny

Haha! Jag hade velat vara där och kolla in när du skuttade i för att ta itu med storöringen :)

2011-06-13 @ 23:16:30
Postat av: Lilian

Wohow!! Snacka om att grabbarna måste tycka att du var en riktigt superhjälte-mamma!!!:D - förutom att du inte tog med ngn fisk till Joel då kanske...;o)



2011-06-14 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0