Semestervecka nr. 3

Min tredje semestervecka har jag spenderat i Sundsvall tillsammans med Elin, Olle, Elsa, Gika, Ibbe och Minata. Ibbe har jag inte sett så mycket av eftersom han jobbat hela dagarna. I söndags drog vi hit, kom ivPäg strax före 10 från Eskils. Resan gick jättebra, barna är duktiga på att åka bil. Söndagskvällen ägnades åt att prata och leka i en lekpark.

På måndagen gick vi på Norra Berget, där det finns en rolig lekpark samt lite djur att titta på. Precis denna dag hade även en Sundsvalls kultur- och musikskola rytmik- och sånglekar på en filt längs efter djurstigen. Barna fick skaka på maracas och slå på trummor vilket de tyckte var skitroligt. På kvällen åkte vi till Birsta eftersom Elin ville köpa en present till Elsa. Jag köpte en flaska vin som vi delade på när barna äntligen somnat och så satt vi och pratade.

På tisdagen fyllde Elsa 1 år :) Hon fick lite presenter och dagen spenderades i olika lekparker. Granloholm är ju lekparkernas paradis, det finns verkligen hur många som helst här. På eftermiddagen kom pappa, moffa och Lio hit. Kul att träffa dem :) Medan de andra festade loss på tårta tog jag mig ett par kex med ost på.

I onsdags åkte vi till Lilla Bandsjön utanför Timrå och badade. Ett ganska bra ställe, dock var det skitmycket folk där och det är inte så kul. För det är ju roligast att vara själv. Hur som helst fick jag bada och det är ju alltid trevligt :) På hemvägen åkte vi till Birsta igen men jag köpte inget. Träffade en gammal elev från Treälven som skulle börja 9: an efter sommarlovet. Jag hade henne från F-klass till år 5. Det var hon som kände igen mig för plötsligt hörde jag någon som ropade Jenny. Jättekul att få träffa henne :)

Idag drog vi ner på stan och kollade in gatufesten. Mycket folk och glad stämning gjorde det hela till ännu en trevlig dag. Jag köpte glycerol på apoteket för att göra egna såpbubblor men det blev inte så bra som jag hoppats. Visst fick jag till lite såpbubblor men de höll inte så bra som jag trodde. Nu har vi precis packat för imorron bitti drar vi hemåt igen. Minata ska följa med eftersom jag ska vara barnvakt åt henne i helgen. Gika och Ibbe ska till Stockholm och hälsa på lite kompisar. På söndagen kommer Gika till Eskils och stannar där en vecka så då får vi vara med varann igen. Vet ni att jag tänker åka till Jämtland veckan efter det?

Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Tre v semester... härligt! Jag har fått semester idag, känns toppen! Kul me Sundsvallshelgen. Vi ses snart då!! :)

2011-07-08 @ 20:30:41
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Vi vet och vi väntar!!!!

2011-07-08 @ 21:05:01
Postat av: Lilian

Lät ju gryt QL med gatufest!!:D

2011-07-31 @ 11:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0