Mera snö!

Har just kommit in från snöovädret ute. Nä, faktiskt var det jätteskönt ute, det har kommit ca 10 cm snö sen igår, så jag och smågrabbarna har varit ute och skottat. Eller J o J har inte skottat så mycket, de åkte lite skidor innan de tog fram cyklarna. Men de insåg nog att det inte skulle gå så bra att cykla så de parkerade dom lite fint i snön i stället...

Det är ca -3 grader och det snöar fortfarande. Det blåser lite också, men det var skönt ändå. Kalle har stuckit till fjälls, med Patrik och Jörgen. Känns inte så jättebra att de är i fjällen nu, när det ska snöa hela tiden och blåsa rejält. Det brukar ju ofta hända en massa saker när de är iväg, skotrar havererar, yxan slinter, isen brister, osv. Men hoppas det går bra den här gången.....

Nu måste jag gå och fixa lunch!!

Kommentarer
Postat av: Malle

Vi har varit i stan hela dan, och jag orkar bara inte skotta!! Hade ju hoppats på att bror skulle komma med traktorn, men han lyser med sin frånvaro. Han vill väl att jag ska ut å röra på fläsket förstås

2011-01-06 @ 19:42:10
Postat av: Marika

2011-01-06 @ 20:15:33
Postat av: Marika

Vi åkte förbi hos er idag men det såg så mörkt ut. Vi tutade iaf.

2011-01-06 @ 20:18:38
Postat av: Madde

Nu har de ju kommit minst lika mycket till, så de e väl bara å ge sig ut igen i måra!!



Vi har varit hemma hela dan, Marika, förutom en halvtimme på e.m. då vi va på affärn. Jag antar att vi oftast har ganska mörkt hos oss...! :)

2011-01-06 @ 21:49:30
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, helsike vad det snöar! Går säkert bra med fjällfararna även om jag undrar varför dom ska vräka sig iväg i detta väder?!

2011-01-06 @ 23:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0