Hola! Me llamo Madelene.

Har i kväll avslutat nybörjarkursen i spanska! Vi har träffats 10 gånger, och lärt oss enkla fraser på spanska. Kan inte påstå att jag kan mycket spanska, men det har varit jättekul! Det är ganska svårt, men samtidigt är grammatiken ganska lik engelska. Till viss del. Det är väl lite speciella grejer i det här språket också som har varit lite svårt. Bl a har vi ägnat 10 veckor åt att lära oss att böja orden att heta, att bo, att vara osv. Man böjer ordet beroende på vem som heter osv. Bla bla bla.

Men nu gäller det bara att underhålla kunskaperna genom att lyssna på skivan vi fick samt läsa vidare i boken, vi kom ju som bara till capitulo 4. Men det bästa vore ju om man kunde fara till ett spansktalande land och praktiskt få använda sig av språket! Men jag vet inte när det ska bli! Kanske vi kan ändra Stockholmsresan till Spanien?! Barcelona, som vi skulle till i fjol, när far vi dit då?! Jösses, vi har ju så många ställen vi planerar att åka till, när ska vi hinna?!

Kommentarer
Postat av: Malle

Ja du, när vi är så pass välavlönade så vi inte behöver jobba längre, så jag är rädd att det kommer att dröja ett tag innan vi kan ta alla de här resorna som vi vill=)

2011-01-20 @ 22:17:01
Postat av: Jenny

Jag kan veckodagarna på spanska så jag tycker vi åker till Spanien nästa gång!! Då kommer ju du kunna göra dig förstådd när vi ska beställa mat och dryck utan problemas!

2011-01-20 @ 23:16:49
Postat av: Lilian

Underbara Spanien!:o) Madrid vore QL också...och Malaga...och hela Spanien!:o)



Om det inte var för att det är så svårt att vara ledig, så skulle vi egentligen kunna åka rätt billigt...dvs. om vi kunde åka på en veckodag som inte är mellan juni och augusti.



Vad QL med spanskkurs!:o) Como estas? (är det en hälsningsfras som typ "hur är läget?"eller sa jag ngt helt annat?)



Det blir ju perfekt att du kan beställa åt oss!:D

2011-01-20 @ 23:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0