Hej hopp

Nu är jag jättetrött, vet inte riktigt vart denna dag har tagit vägen.

Skickade iväg barnen i morse, satt mig med datorn. Satt vid datorn till 11.30 då gjorde jag en pot.gratäng till lunch, när den var i ugnen gick jag ut och skottade en stund. Åt lunch och sen satt jag med datorn från 12.30 till 15, iväg och hämtade barnen på dagis.
Hem stekte 100 pannkakor som det kändes just då, Tobben va så nöjd för han åt fem st och de andra åt inte dåligt dom heller. När bolibompa började så satte jag mig och läste en text, gjorde en liten paus när det var dax för sagoläsningen, åter till texten och nu precis är jag klar med den.
Suck, vilken tid det tar! Det är nu det kommer surt efter att jag har bara latat mig hela jul:)

Jag är väldigt glad och stolt över mina duktiga barn med, som fixar kvällsfika och gör iordning Martin till natten♥

Min tentaångest skuggas just nu av det faktum att jag är tvungen att läsa 15 poäng matte innan denna utbildning är klar. Så fort nått känns jobbigt så ska jag tänka på de där 15 poängen, och vips så kommer alla bekymmer att kännas som en fis i rymden. Trösten min nuvarande lärare hade att ge, var att Dalarna Högskola har ett gott rykte och att det är ju ett litet plus i kanten att man går/gått där och då kanske det fick va en besvärligare mattekurs där än på andra ställen:) Gillar skarpt Kjell, han har ett positivt tänk i allt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha inte ångest, livet är för kort för att gå omkring och våndas över en massa saker!! Matten kommer du klara galant, betänk att du samlat på dig en massa livserfarenheter som du inte hade när du läste matte sist! Verkar som man haft Kjell som lärare :)

2011-01-10 @ 22:06:16
Postat av: Madde

Ja, gå in med inställningen att det kommer gå bra! Tänk hur Du tänkte innan skolan började, och Du verkar ju ha klarat allt hur bra som helst!!

2011-01-11 @ 07:37:13
Postat av: Malle

jo, jag kan och klarar allt... men inte matte, jag förstår det ju helt enkelt inte alls. Funderar allvarligt på att ta mattekurser under somrarna nu för att förbereda mig:(

2011-01-11 @ 16:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0