Första dagen...

... på jobbet efter nästan tre veckors ledigt är numera avklarad. Det har varit en bra dag. Dock inleddes den med att jag sov lite för länge så jag hann inte ta apostla till jobbet som jag bestämt mig för. Men det får bli nya tag imorron istället :)

Hann dit till kl. 8 och slog mig ner i matsalen tillsammans med mina kollegor samt en till skolas personal så vi var ganska många som lyssnade på Lars Andersson. Han föreläste om värdegrund i lite olika former. Helt okej föreläsning men det var lite väl länge att behöva sitta på röven och lyssna en hel förmiddag!! Till slut, kl. 11:00, fick vi äntligen sätta oss i arbetslagen och diskutera några punkter. Det gav mest på hela dagen, att höra hur mina kollegor resonerade kring olika dilemman.

Fick mig två nyheter till livs så här i starten på 2011. Den ena var att Dennis ska fortsätta fram till sommaren om han inte åker iväg på nån FN-tjänst innan dess. Det andra var att en av mina elever, som fick ledigt 2,5 veckor innan jullovet för att besöka sin syster i Malmö, var i Irak och ska bosätta sig där!! Lustigt avsked, jag sa ju hej då i tron att jag skulle få träffa honom igen. Men bara han får det bra är jag nöjd!

Ikväll har jag umgåtts med mamma och Elin samt lagat en massa kläder. Ett par jeans åt mig, ett par Lundhagsbyxor åt Pekka, två par mjukisbyxor och en tröja åt Elin. Innan symaskinen plockades undan sydde mamma klart min köksgardin som gäckat mig ett par månader. Nu ska jag hem och sätta upp den, för min mamma hon kan hon :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som en bra första dag på jobbet ändå! Hoppas grabben i Irak får de bra! Du, jag har ju ett par gardiner som är Dina!! Har ju haft dom ganska länge.... jag använder dom inte just nu, kanske Du ska ta tillbaka dom när Du kommer v8.

2011-01-11 @ 07:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0