En vecka inomhus

Natten mot måndagen så blev J riktigt förkyld, med en otäck hosta, konstant rinnande näsa och feber. Det var längesedan han var så här tussig och så här länge. Han har haft feber sedan dess, men idag var den så pass mycket lägre att jag tror att vi törs hoppas på att han är feberfri imorgon. Han hostar avsevärt mycket mindre också, vilket är skönt eftersom han nästintill kräktes då det var som värst. Antagligen är det RS-virus, så det är skönt att han är så pass stor som han är så man slipper oroa sig för läskigheter.  

Idag ville J gå ut. Väldigt gärna ville han gå ut. Han blev så ledsen när jag sa att han fick leka inne nu när han är sjuk. Jag förstår honom. Jag har passat på att gå en liten promenad varje dag eller kväll då Mathias varit hemma och utan de promenaderna hade jag nog klättrat på väggarna vid det här laget. Förhoppningsvis är J feberfri imorgon, så kanske vi kan ta en liten luftpaus utomhus i af. 

Till veckan hoppas jag att alla barn är friska igen, så att vi kan ta nya tag och få igång rutinerna igen.

Annars då... Jo, jag har en ny last. Det är ett kaffe som är smaksatt med choklad och som är helt underbart gott - både doft och arom. Jag kan verkligen rekommendera det! Ikväll intogs årets första semla, hembakt, tillsammans med denna underbara dryck framför 'På spåret', som för övrigt är minst lika bra som det var tidigare (nu då jag, som har svårt för förändringar som jag inte har bestämt själv, har hämtat mig från chocken att det inte är Oldsberg som är programledare längre).

Nu ska jag kolla SVT play om de kanske har ngt Morden i Midsomer som jag kan titta på... Kram på er!

P.S Julian har lärt sig säga R nu :o) D.S




Kommentarer
Postat av: Madde

Usch då, låter inte alls roligt för grabben. Stackars, krama honom krya på sig från oss!!! Hur vet man om det är RS-virus?

2011-01-29 @ 13:07:49
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej, det är ju så jävla tråkigt att vara sjuk! Hoppas han kryar på sig snart. Kul att han säger R!

2011-01-29 @ 13:23:00
Postat av: Malle

Alltid jobbigt när dom är sjuka dom små liven:(

2011-01-29 @ 14:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0