Är det svårt att...

... lägga in hur många steg vi gått?? Vet inte hur en blogg funkar på det viset... Iaf har vi gått 1 192 881 steg i november och 1 193 736 steg i december. Uppdatering tack :)

Idag har jag haft en riktig slappardag. Vi kollade på Ronja Rövardotter i förmiddags och sedan har vi tid i gympahallen till kl. 12 då det är dags för lunch. Efter lunch har jag läst texter med tre av mina elever och pratat om svåra ord. Det gäller att inte ta deras förståelse för given, herregud vad barn blir duktiga på att inte visa att de inte förstår. Kan inte nån kompetensutveckla mig i Svenska A, snälla???!

Igår var det inte ev dag som alla andra. Jag gjorde en anmälan till socialtjänsten med påföljande aggression och gråt att ta hand om. Sedan mötte jag en kollega som nyss fått ett dödsbud av polisen på en familjemedlem som var helt chockad och förtvivlad. Hon hängde som en trasa i mina armar en stund innan hennes man kom och hämtade henne. Vad ska man säga???! Det jag kan konstatera är att jag har en väldig tur, att man ska inte ta saker för givna och att man ska tala om för folk runt omkring en att man tycker om dem lite oftare än vad man gör i vanliga fall. Så jag tänker ta tillfället i akt att säga: MARIKA, MADDE, LILIAN OCH MALLE - NI ÄR FANTASTISKA VÄNNER OCH JAG TYCKER OM ER SKITMYCKET!!!

Efter den pärsen träffade jag en hörselpedagog som informerade mig om vad jag ska tänka på nu när jag har en kille i klassen med hörselnedsättning. Sen åkte jag hem, hämtade ett paket från Ellos och åkte till Elin. Hon skulle ha hälften av grejerna!

Nu ska jag sticka iväg och träna på Friskis, sen blir det umgänge med Carro framför Sveriges match mot Danmark. Heja Tobias Karlsson!!!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Jenny det är såå ömsesidigt, jag tycker SÅ mycket om dig med!! och er andra med så klart!!!!

2011-01-25 @ 20:24:55
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja, jag tycker om Er alla också! Vilken dag Du haft... Hoppas det ordnar sig med det Du fick anmäla.

2011-01-25 @ 21:09:14
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Och jag tycker om er ALLA också bamsesupermycket! <3



Din gårdag ...ja, vilken tur att du inte behöver ha sådana varje dag, för då skulle jag bli orolig för sin psykiska hälsa. Mycket att ta in.



Håller med dig om det där med att elever helst inte vill visa att de inte förstår, men jag minns själv hur ogärna jag ville visa "hur dum" jag var, för det var ju just det iaf jag var så rädd för. Att andra skulle tycka att jag var dum. Senare i livet så träffade jag ju på lärare som fick mig att förstå att det var lite som det där kinesiska (?) ordspråket "bättre fråga och verka dum, än att inte göra det och förbli det". Till en elev skulle man kanske inte uttrycka det just så av fara för att de skulle ta fasta på att de verkar dumma...



Jag tror att det är oerhört viktigt att låta elever reflektera över det man just läst, eller vad man sagt, så att man får höra deras egna tankar berätta - genom tal/skrift/bild. Mathias morfar har ett väldigt bra uttryck som handlar om att det är svårt att avgöra om det man vill säga har nått ut till recipienten innan man hört dennes svar, men jag minns tyvärr inte ordagrant hur det lyder...



Jag vill också läsa mer svenska, för jag tror alltid att man har nytta av det sen! Go for it, Jenny!:o) Du kommer att rocka!:o)

2011-01-25 @ 23:47:03
Postat av: Marika

Nuuuu är det uppdaterat i stegen. Det är inte svårt att göra bara svårt att komma till skott!!!

2011-01-30 @ 21:09:34
URL: http://www.ottossonsfyra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0