10-årsfirande!

Idag firar jag 10 år som lärare! Karin upplyste mig om det idag, annars hade jag aldrig kommit ihåg det. Men det var bra för nu kan jag svara på frågan hur länge jag arbetat som lärare utan betänketid! Måste alltid räkna efter innan jag kan svara.

När jag tänker tillbaka på hur jag var för 10 år sen så kan jag bara konstatera att det hänt en del med mig de här åren. Tycker ju att jag är bra på det jag företar och föresätter mig för att göra men det som är så spännande med mitt yrke är att man hela tiden kan lära sig nya saker och utvecklas om man bara vill. Det jag är mest sugen på för tillfället är nog svenska A. Inom det ämnet är mina kunskaper inte så stora som jag skulle önska. Har börjat fundera på hur man lär sig språk och vad jag kan göra för att stimulera lärandet på bästa sätt. En väldigt spännande värld när man börjar sätta sig in i det.

Slutligen är det skönt att jag fortfarande tycker att jag har världens bästa jobb!! När jag inte tycker det längre ska jag göra något annat - bli rektor kanske!!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Men grattis!! :) Ja, det är ju kul om man kan fortsätta utvecklas och lära sig mera!!

2011-01-19 @ 19:07:06
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Grattis Jenny=)

2011-01-19 @ 19:34:46
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Magnus

Rektor är åt rätt håll!!

2011-01-20 @ 12:25:37
Postat av: Lilian

Grattis!:o)



Ja, jag tycker ju att du ska bli rektor, som du kanske vet!:o)

2011-01-20 @ 23:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0