Utövat sömmerskearbete...

...och det har inte gått så bra!! Är hos Gika i helgen eftersom jag ville kolla hur det blev i nya lgh:n. Var lite tveksam i morse eftersom det snöade så jäkligt men när klockan var 14:30 och jag äntligen fick sluta jobba drog jag iväg. Det gick hur bra som helst, vägen var röjd och fin hela vägen. Verkar vara runt Tuk och längs kusten lite längre söderut än Gävle som det varit värre.

Men åter till min sömnad! Gika bad mig ta med symaskinen och hjälpa henne med att fålla gardiner. Sagt och gjort, efter middag och en kopp kaffe satte jag igång. De första gardinerna blev inte så bra, men tack vare knytupphängning lyckades vi få dem att hänga hyfsat. Par nummer två blev helt okej, tror de tom kan bli riktigt bra när de får en tyngd nertill. Par nummer tre misslyckades jag kapitalt med!!! Mätte och tänkte på tok, så när vi hängde upp dem var de ca. 50 cm för korta! Bara att kasta dem på kasa! Jag skrattade så tårarna rann och bestämde mig för att ställa undan symaskinen för ikväll. Hon vill ha lite mer fixat men frågan är om hon törs ge mig chansen igen...

Imorgon ska vi kolla på volleyboll, äta middag ute och kolla på Änglagård 3. På söndagen hinner vi väl inte så mycket men det är kul att vara här iaf.


Kommentarer
Postat av: Malle

Åh, vad jag önskar att jag bara kunde blåsa ner till S-vall på direkten!! Har Jennyabstinens!!!!!

2011-02-12 @ 09:36:34
Postat av: Jenny

Men kom hit då!!! Vi åker strax till sporthallen för att kolla på volleyboll.

2011-02-12 @ 13:09:36
Postat av: Malle

ved på schemat, så det går ju inte åka iväg då inte:(

2011-02-12 @ 19:52:53
Postat av: Guns

Haha!! 50 cm! Kanske provhänga nästa gång innan du klipper av dom!! Tips från coach!! ;) Modigt av Gika att efterfråga mer sömnad efter det!!

2011-02-13 @ 11:15:37
Postat av: Madde

Haha, ja en halvmeter hit eller dit, va e de!! :D Va Änglagård bra?

2011-02-13 @ 12:29:11
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0