Ska bara...

Jag tänkte att jag skulle bokföra, men så kom jag på att jag bara skulle... så nu sitter jag här istället!;o)

Idag är Julian matglad och pigg igen, så det är skönt! Lite tråkigt att inte få gå ut bara (läs:träffa folk), men snart så kan vi ju det också. Vad är 48h av en evighet?

Jag är sugen på att börja en ny nära relation! Jag vill dock inte ha något halvdant som till sist gör att man avslutar den utan att ha fullbordat den. Jag vill svepas med av ren och full förälskelse och nästan inte kunna tänka på annat. Den där känslan av spänning och hunger som gör att man bara vill fortsätta. Och ja, det är naturligtvis en bok jag pratar om. Det var längesedan jag läste en riktigt bra bok, som fick mig så fast som vad jag var i Millenium-trilogin. Jag har en toalett-bok nu, men den är inte så bra. Den är av Mazetti, hon som skrev Grabben i graven bredvid, men hon har inte lyckats så bra med denna. Jag minns inte ens vad den heter. Jag fick en gång en bok som heter Tarzans tårar  och den var skriven av Mazetti. När jag vänjt mig vid att hon skrev "mej" och "dej" istället för "mig" och "dig" (och liknande) så tyckte jag väldigt mycket om den. Det jobbiga med böcker är ju att man med vissa måste vara känslomässigt mottaglig, för att annars är det ingen mening att ens försöka...

Några bra tips på nya förälskelser?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Tyvärr är inte jag den rätte att ge tips på förälskelser. Just sådana som Du eftersöker är inte jag så himla bra på....!



Skönt att J är på väg att bli bättre, här är vi också på bättringsvägen, ska på dagis i måra! :)

2011-02-02 @ 22:36:08
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Riktiga förälskelser är jag ju ganska kass på men böcker kan jag tipsa om! Om du inte läst böckerna av Roslund-Hellström så bara måååååste du göra det:-) Kommer inte på vad den första i serien heter men det vet dom ju på bokhandeln eller biblioteket. Min absoluta favorit är Edvard Finnigans bekännelse! Flickan under gatan tror jag tvåan heter. De skriver om samhällsproblem och gör typ deckare av det. Fantastiska!!

2011-02-02 @ 23:16:17
Postat av: Malle

tror jag har lånat och läst de böckerna av dig Jenny, eller hur? Väldigt bra var dom iaf! Jag har köpt Mitt liv med Saddam, fått en bok av Marie som heter Ro utan åror men som det är just nu så kan jag bara inte läsa en vanlig bok! Det blir mitt sommarnöje tror jag! så jag kan ju tyvärr inte säga så myckett om böckerna...än..

2011-02-02 @ 23:27:07
Postat av: Lilian

Härligt, Madde!:o) Hoppas det håller i sig med friskhet nu och inga fler magbaciller!:o) Hi hi, nä, man har ju olika intressen och vissa är ju mer monogama än andra;o)



Kanon, Jenny!:o) Ska genast gå in på Bokus.se och kolla efter dem!:o) Hur var ditt bokklubbsmöte?



Ja, men Malle du kan ju få återkomma efter sommaren då om de var bra!:o) Det kan nog vara smart att bara läsa dina skolböcker. Jag minns att jag prövade både och: att hålla mig enbart till skolböckerna, samt att tillåta mig att läsa en vanlig bok om jag läst tillräckligt i mina skolböcker först. Det gick lite i perioder hur bra jag klarade det där senare. Perioder med bra karaktär funkade ju jätte bra, men ja, min karaktär verkar ju variera tyvärr...;o)

2011-02-03 @ 14:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0