Ringt 112

Ikväll har jag gjort det! För första gången nånsin i mitt liv. En elev i min klass ringde mig vid 18:30 och grinade och var rädd för saker. Jag var på väg ut till Bälg och stannade vid vägkanten och funderade på hur och vad jag skulle göra. Min första tanke var att blåsa tillbaka och hämta eleven. När jag kom fram till Elin ringde jag iaf och blev kopplad till rätt instans. Har fått återkoppling under kvällen så nu känns det bättre. Vill bara att alla barn ska få ha det bra!!! Mitt i allt elände känns det dock positivt att jag fick samtalet. Måste ju gjort nåt som fått det förtroendet eller vad det nu beror på! Allt som känts jobbigt dessa två dagar hamnade i lite annan dager dessutom! Har varit lite turbulent eftersom mina elever för närvarande befinner sig utanför sin "ruta" om ni förstår vad jag menar. Alla rutiner har ju rubbats pga byte av klassrum, ny personal, sjuk personal och nya elever. Det ska testas och nya roller ska hittas osv. Mina elever behöver strama tyglar och det är lite si och så med det just nu. Vi kommer väl snart hitta dem men det har varit lite upp och ner. Fast allt det har blev helt plötsligt som en fis i världsrymden pga det som hänt ikväll. Imorron= ny dag med nya möjligheter:-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj, ja Du Jenny, förstår att Du inte har världens lättaste jobb!! Men vi vet ju alla att Du är rätt person på rätt plats. Tur att eleverna har Dig trots allt! Hoppas allt ordnar sig för barnen. Det gör så ont i en när man hör om barn som far illa eller mår dåligt... KRAM

2011-02-16 @ 07:40:15
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Vilken tur att du fanns i hans närhet!! Nu håller vi tummarna för att det blir bra..kram!

2011-02-16 @ 17:47:12
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Samma elev ringde ikväll igen. Livrädd! Vi åkte runt tills jouren kom. Får se vad som händer nu!

2011-02-16 @ 21:46:59
Postat av: Lilian

Jag känner bara att vilken tur att du finns där och att den här eleven vågade vända sig till dig!! Otäckt bara att det uppstått en andra "aituation", trots att någon myndighet(instans?) är inkopplad. Inte konstigt att det finns de som växer upp och känner sig svikna av myndigheterna/samhället.



Styrkekramar till dig!!!

2011-02-17 @ 07:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0