Helgens äventyr

Det har varit en tung vecka med sjukdomar och gnäll, trötta barn+mamma, inget socialt umgänge alls förrutom när jag fick åka på ica och handla:) Men till sist så verkade det som om barnen kunde kallas friska, det skedde på lördagen eller så var det så att jag så inibangen behövde lite barnfri tid så jag beslöt att dom var friska fast de inte var det?! Iaf så åkte vi till Siri och lämnade tjejerna där, Martin var sur och vägrade kliva ur bilen så han fick följa med hem igen! Väl hemma så lagde jag till middag, heta räkor med vitlök och chili på toast, västerbottenpaj, gryta med mozzarella oxh mejram och Sofias helt underbara kladdkaka med polly och glass! Guud vad jag blev mätt, grytan blev inte så god men potatisen (friterad)blev perfekt i mina ögon(inte i Fredriks) sen så tittade vi på melodifestivalen och jag håller helt med Madde där!

På Söndagen skulle Martin få åka lite skidor, snäll mamma som man är!!! Ni kan ju gissa hur det gick, jo han bestämde sig för att vara som vanligt och gnällde och va sur och ville inget, kul kille!! Vi satte på slalomskiorna och han fick åka i våran lilla backe ner på gården, skrattar när han glider ner men väl nere så gnäller han och vill ta av skidorna, dt upprepas några gånger tills vi irriterat ger upp och han får sina skor på sig!

Eftersom tjejerna var borta så tog vi skotern och åkte till Tannsjön och fikade hos Britt, där var det fullt hus och precis lika trevligt som vanligt! Vidare hem, upp till buan en sväng med skotern, ner till Kim och släppte av Bitta och Eva och sen vidare på riktigt äventyr. Vi pratde om förra vintern att det vore roligt att ha ett spår som går till Småvattnan, det ligger mellan Görvik, Grenås och Gisselås(tror jag) tänkte att det kunde vara ett roligt att ha en träffpunkt på ett nytt ställe! Iaf när vi var nästan framme så kom vi till en sjö som det var väldigt mycket vatten på, Kim körde fast med sladden mitt på sjön och sen kördes det fast omvart annat! Väl hemma var killarna nog rätt blöta och kalla men hade fått sig ett riktigt motionspass iallafall=) Nu hör jag att min studiegrupp sitter och diskuterar, undrar om dom tycker att även jag ska vara delaktig!

Puss


Kommentarer
Postat av: Madde

Bra me lite barnfri tid. Lät som Ni haft en bra helg efter alla sjukdomar. Vi ses i måra!

2011-02-07 @ 18:46:25
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken god mat!!! Tror jag hade tyckt att allt var bra! Verkligen skönt med barnfri tid, det ska ni ta er lite titt som tätt tycker jag :) Skicka dom till mig vet jag!

2011-02-07 @ 19:27:29
Postat av: Lilian

Ja, BFT kan man behöva ibland!:o) Särskilt så länge som ni fått vara instängda.



Ha ha, du får ursäkta, för jag förstår att det inte var så QL just då, men jag säger bara Martin!!!:o) Humor!:o)

2011-02-07 @ 20:04:57
Postat av: Lilian

Och du! Puss!:o)



2011-02-07 @ 20:08:51
Postat av: Malle

Haha, ja ni kan ju tänka er va kul de e när man vill göra nått kul för hans skull och hans största nöje i livet e att va tvärt emot:) Det var nästa så jag blev lika irri som när Julie skulle åka skridskor..

2011-02-07 @ 20:37:54
Postat av: Jenny

Haha! Om du blev så irriterad som på Jullgulls första skridskotur förstår jag att det var illa:-) Go Malle!

2011-02-07 @ 22:21:46
Postat av: Sofia

Vad roligt att du tyckte om pollykakan! =)

2011-02-08 @ 20:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0