God morgon!

Ja, jag är hemma idag igen. Vi var ju tre av fyra i familjen som hade magsjuka förut, men nu har den fjärde åkt dit. Minsta grabben började hosta i morse, och det kom upp en massa slem. Jag trodde att det kanske berodde på hostan, men han har kräkts mera nu. Så februari börjar bra, men det är bara att gilla läget.

Vi packade väskorna i går kväll för att åka på plaskis i kväll, men det blir ju inget av det! Ungarna var överlyckliga över att få åka och bada, har ju inte varit där på jääättelänge nu. Men jag har försökt flika in att det inte blir något bad ikväll... få se om vi kan komma iväg nästa vecka i stället!!

Ska passa på att inte göra så mycket alls idag då förutom att stryka Jesper i pannan och förse honom med vatten. Kanske det blir en film eller två. Joel har nog inte nåt emot det heller. Annars skulle jag ju kunna dammsuga och skura, eller varför inte stryka köksgardinerna som ligger redo i köket så att julgardinerna kan komma ner? Eller sätta om den där jätteblomman som står i hörnet i vardagsrummet och hänger och håller på att skrumpna ihop? Eller städa toaletten som känns så väldans ofräsch? Ja, det finns väl massor av roligt jag skulle kunna hitta på, men jag är ju hemma och vabbar idag. Barnen går först, så jag får offra mig och ligga i soffan också då...

Kommentarer
Postat av: Malle

Usch å fy för magsjuka:( hälsa grabbarna att plaskis e stängt ikväll för vi är sjuka alla som öppnar med! Kram på er

2011-02-01 @ 12:01:06
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Tur de då! ;) Mår ni bättre?

2011-02-01 @ 12:28:16
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Ja, lite piggare men J var riktigt dålig idag med.. innan jag gav henne alvedon! Båda har haft feber i natt oxå..M är ju ganska pigg på dagarna men febrig på nätterna! Hoppas det ger sig snart iaf

2011-02-01 @ 13:22:13
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jäklar vilken sjukdomsperiod det verkar vara för tillfället. Hoppas alla barn får starka immunförsvar när de blir äldre!! Skit i alla måsten och stryk Jeppe i pannan! Tids nog kommer du idas greja med strykning, omplantering och toalettstädning :)

2011-02-01 @ 15:33:28
Postat av: Lilian

Håller med ovanstående!-om allt. Stryk Jeppe på pannan och krama honom från oss!

2011-02-01 @ 23:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0