Förkyld

Blev förkyld i fredags kväll och hade nog lite feber under lördagen. Trist men jag är inte förvånad! Brukar ju bli så här när jag blir lite ledig och idag känner jag mig mycket bättre :) Jag och Pekka blev klen ungefär samtidigt och han har fått ont i halsen också, inte bara snorig och täppt som jag är. Ikväll hade han visst blodiga sår i halsen så får se vart den halsontan bär!!!

Gjorde inget speciellt i helgen pga förkylningen, badningen blev ju inställd tex. Men igår pallrade jag mig ut till Bälg åtminstone och fick hänga med Elin och barna till några grannar som bjöd på fika. De var jättetrevliga, gillar folket i den här byn. Iaf de jag träffat än så länge :) Lär väl finnas nåt byoriginal här också.

Idag har jag klippt mig och blev nöjd med resultatet. Skönt att slippa lite långhår som ändå var slitet! Elin klippte sig också och när vi var färdiga gick vi på Sylvia och åt lunch. Katta var också i stan så hon hakade på. Hade gärna velat ha morgondagens dagens lunch eftersom de serverade köttsoppa med klimp då!! Kan ni tänka er något så gott?!! Ibland längtar jag klimp, buljong, morötter och blomkål så jag kan dö!!! Måste nästan ta med mig ett paket kokekött så jag får lite buljong. Men eftersom klimpen inte fanns tillgänglig så tog jag en risonisallad och det var också gott.

Nu är jag i Bälg, ska sova här tills imorron. Ska vara inne i stan till kl. 14 för då går bussen mot Stockholm och XL-galan. Ska bli jätteroligt att få se lite sport :) Jag ser mest fram emot att få se Angelica Bengtsson, Malin Dahlström, Defar och Michel Tornéus! Det var skittrist att Izenbajeva kastade in handduken men det kommer säkert bli kul ändå! Om ni ska kolla på TV kan ni ju spana efter mig publiken.

När jag vaknar på onsdagsmorgon ska jag bara bära ut väskan för att dra iväg mot Östersund. Så några av oss ses snart :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Är lite off på sportfronten, kände inte igen ett enda av dessa namn:)..men jag lovar att spana efter dig på tv.n om jag nu tittar:)

2011-02-21 @ 23:49:48
Postat av: Madde

Ja ha så himla kul i Sthlm. Ska absolut spana efter Dig!! :D Vi ses på onsdag, kör försiktigt!!

2011-02-22 @ 07:38:46
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Namnuppdatering :)



Dom två första är våra nya stavhopps-ess! Defar heter Meseret i förnamn (tror jag) och är en skitduktig medeldistanslöpare från Etiopien. Tornéus är han som ska skutta längre än Mattias Sunnebord i längdhoppsgropen så han blir ny svensk rekordinnehavare :)

2011-02-22 @ 09:46:48
Postat av: Malle

DEt är itne bra att du flyttat, jag tror det är du som hållit mig underrättad om det lilla jag visste om idrott förrut, nu vet jag ju inte ett dugg! Jag skäms:(

2011-02-22 @ 21:26:25
Postat av: Lilian

Var du förkyld nu igen!?:( Hoppas du kryat på dig nu iaf!:o)Lät ju inte så skoj för Pekka heller...



Hur var det på galan? Jag såg den tyvärr inte, men hörde på radion att de pratade om den på radion dagen efter. Var du i bild?:D



Klimp, där sa du ngt...tror jag måste göra det imorgon!:o)



Kör försiktigt och som sagt, krama varandra från mig!!!:o)

2011-02-24 @ 17:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0