En tisdag i Eskilstuna

Var tillbaka så jobbet idag efter min magsjuka. För ja, jag åkte dit:-( Om än lindrigt jämfört med hur familjen Bälg hade det så jag ska inte klaga. Surt med en karensdag bara! Min dag har mest ägnats åt arbetet med en anmälan till socialtjänsten. Hoppas verkligen att det händer nåt inom kort. Annars vet jag faktiskt inte vad jag gör! Gör man nåt fel etiskt eller brottsligt om man låter eleven i fråga följa med en hem??! Det är lite turbulent på jobbet för tillfället, tror mest att det beror på att våra rektorer är frånvarande och inte tar itu med saker. Dom är frånvarande pga personliga tragedier så ingen skugga ska falla på dem. Bara att det är olyckligt och får följder som inte kommer våra följa att reda ut. Tur att det inte bekommer mig så värst. Jag är ju bra på att hålla humöret uppe på mig själv och i och med det även på andra:-) Är mest bekymrad för andras skull. Efter jobbet gick jag ner på stan och gick på studiecirkel på ABF. Jag ska träffa politiskt likasinnade och diskutera olika frågor. Jag ser fram emot att få lite bakgrund och eventuellt förklaringar till varför jag tycker som jag tycker om saker här i livet. Spännande människor är det med oxå, vi är väldigt olika vad gäller ålder, manér och sysselsättning. Så det här kommer bli bra:-) Imorron ska jag till Södertälje för utbildning inför ett teknikarbete jag ska dra igång. Vi får hålla till på Astra så det känns extra lyxigt! Deras matsal är tex annat än Lagersbergs:-) Igår var Elin har och hjälpte mig med min fotovägg, fem blev jättebra:-) Sen bytte jag gardiner och fixade till det lite i vardagsrummet med kuddar och ljuslyktor. Blev oxå bra:-) Nu ska jag lägga mig och läsa! Måste vara klar till den 18e för då är det ju bokklubb hemma hos mig:-) Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Du har iaf det du gör, det är bra! Jag ska hålla tummarna för att det händer nått snabbt med anmälan, det är ju barn det handlar om!! Håller hårt!

2011-02-02 @ 07:43:32
Postat av: Jenny

Anmälan har det hänt nåt med. Kan berätta när vi pratar med varann nån gång. Har försökt fatta hur du menar med att i alla fall är bra att jag gör saker, men skulle gärna vilja ha en förklaring:-)

2011-02-02 @ 15:11:42
Postat av: Lilian

Bläää för magsjuka! Man blir ju så isolerad av den också. Trist att du också fick den, men skönt att du är bra igen!:o)



Du kan väl ta lite bilder och lägga upp här!;o)



Krams!

2011-02-02 @ 16:17:22
Postat av: Malle

JAg menar att du hittar på och gör grejer hela tiden, inte så att du sitter hemma i lgh och bara glor på tv! Du e ju i farten hela tiden..det var så jag menade:)

2011-02-02 @ 23:32:39
Postat av: Madde

Hade ju missat detta inlägg, numera rasslar de ju bara in inlägg, Du skrämde oss visst på nyår, Jenny!! ;)



Det låter ju i af som Du verkligen håller Dig sysselsatt! Ha så kul!

2011-02-03 @ 22:21:48
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0