det ryker ur spisen!!!!

..precis så var det, och den luktade väldigt mycket elfel. Jag och Emma åkte in och handlade i rask fart igår, Julie var mycket piggare på eftermiddagen så hon fixade att vara hemma en stund själv m Martin oxå då såklart! Jullan önskade sig spagetti och köttfärssås till  middag ( som hon inte åt) så när vi kom hem så tänkte jag skynda på och skulle koka upp spagettivatten på spisen..men i och med att jag slog på spisen small det till och blev svart i hela huset! När jag tillslut hittade rätt säkring som gått så rök det vit rök från spisen, inte så mycket och det slutade ..

Ja, jag kände igår att jag orkar inte med nått strul så när Kim kom och hjälpte mig, fixa till så vi hade ström i hela huset, han rinde pappa och vi fick låna en lite bänkspis så var jag väldigt glad att jag har min bror, när pappa skicka sms efter en kvart och skrev att ny spis anländer hem inom 1-7 dagar så så kändes det lika skönt! Hålet i den redan tomma plånboken känns väl inte lika rolig, men det går nog..brukar ju göra det.

Inatt har båda barnen varit feberfria, men riktigt bra är det inte. Martin klev upp 7 och åt frukost och nu 7.54 så sover han igen...väldigt ovanligt! Julie sover forfarande och det är inte lika ovanligt! Hoppas hon börjar äta idag så hon får tillbaka lite krafter snart!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken jäkla spis! Har aldrig hört att det har rykt från en spis förut! Iofs så har jag nog aldrig varit med om hur en spis kan gå sönder heller! Tur att du var hemma iaf!

2011-02-02 @ 15:47:46
Postat av: Lilian

Ja du, ibland känns det som om pengarna själva vet hur de ska rulla ut... Skönt att Kim kunde komma och hjälpa dig!



Vad lejsamt att Martin och Julie är så sjuka!:o( Det har suttit i länge nu. Svininfluensa?



Krya på er och hoppas ni kan få ha lite lugnt framöver! Kramen!

2011-02-02 @ 16:13:48
Postat av: Madde

Trist me spisen!! Inte sånt man gärna vill lägga pengar på.... sånt ska bara liksom funka! Hoppas Ni blir friska snart. Här ska vi jobba och gå på dagis i morgon!

2011-02-02 @ 22:38:59
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Vi blir hemma hela veckan, J tror inte att hon e bra förrän till våren:) Var lite orolig att Emma skulle åka dit för hon hade så ont i huvudet, men hon sover då lugnt å stilla och verkar inte varm..så håll tummarna att hon klarar sig!

2011-02-02 @ 23:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0