Den senaste timmen...

...har jag tagit mig ut på en kvarts promenad, fått in en banankaka i ugnen och uppdaterat stegen för de systrar som rapporterat. Jag har kramats med min make, pussat på mina barn och ätit & co-lagat ugnstektfalukorv med hemmagjord pärmos - samt stökat undan efter middagen. Jag känner mig hur nöjd som helst. Jag gick i terapi hos min konsulent i går och vi kom fram till att jag inte ska fokusera på viktnedgång utan lämna den "striden" för tillfället. Istället ska jag fokusera på att må bra på andra sätt. Jag tänker vara nöjd med att ta mig ut i friska luften för en promenad i 10-15 minuter...och allt annat jag gör...och ÄR!
Det går hur bra som helst med grabbarna på dagarna och jag kämpar på med jobbet. Jag har bestämt att jag bara ska jobba det jag orkar...men det är inte så lätt. Min kapacitet är inte vad den varit - och jag inbillar mig att trycket på jobbet är enormt! Så vi får se hur länge det håller. :( Idag var jag tvungen att låsa in mig på kontoret bara för att hinna andas - och helst av allt ville jag bara skrika rakt ut....men jag tog mig samman och ringde några samtal istället. Jag försöker bli av med arbetsuppgifter....men istället verkar det som de bara blir fler. Galet!!! MEN nu skiter jag i det och ropar på min underbara familj att det är kvällsfika - banankaka med russin...toppat med lite vaniljyoghurt. Det borde man drömma söta drömmar av! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Det låter ju toppen! Att Du har en underbar familj som tar hand om Dig och som behöver tas om hand av Dig!



Hoppas allt löser sig på jobbet, som sagt Du måste ju säga ifrån Dig arbetsuppgifter, så att det inte öser över till slut. Jobba på det istället! :)



Jag har 210.815 steg i jan...

2011-02-01 @ 19:52:19
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Go Marika! Gör det du mår bra av och försök strunta i alla måsten som du känner!

2011-02-01 @ 21:05:44
Postat av: Sofia

Helt rätt tänkt!! Fokusera på det som är viktigast, så löser allt omkring! Längtar tills ni kommer ner och vi får ha kul ihop hela familjen en hel helg, för hur länge sedan är inte det sedan sist?! KRAM!

2011-02-01 @ 22:02:13
Postat av: Malle

Du e klok Marika, använd dig av din egen klokhet så kommer allt att bli så bra så! Kram

2011-02-01 @ 22:23:31
Postat av: Lilian

Jättebra, vännen!:o)Heja heja!:o)



Nu gäller det bara att du tänker så hela tiden, för då kommer du att "tro" på det "inuti" också till sist och handla instinktivt istället för att vara tvungen att anstränga dig för att uppnå det. Jag vet att du kommer att fixa det, för som Malle sa, du är klok!:o)



Ja, delegera är bra! Var rädd om dig! För mycket jobb hjälper inte till att få mer tid. Det bara stressar...



Bamsekram till dig och dina härliga grabbar!:o)

2011-02-01 @ 23:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0