Årets bästa glid

Det är just vad det är just nu, sparken riktigt flög fram! Jag Emma Tobben och Martin sparkade till Gischsjöparkering och så upp för backen där och sen hem igen! Tobben är helt sagolikt duktig, jag hade en inte en suck att hänga med i hans tempo. Nästan hela vägen sparkade han själv, Emma orkade inte alls hålla samma fart!

Idag har jag suttit nästan nonstop och läst, iaf från kl 8.00-12.30 sen hade vi kurslag i nästan 2 timmar. Gick ner och hämtade Martin och hem å gjorde middag, upp och skrev en fältuppgift och kl 17.00 va jag klar... ser ju att så nonstop var det inte, men det känns så=)

Nu ska jag bara läsa de sista 60 sidorna ikväll så jag pigg och alert kan börja på nästa veckas litteratur i morgon! (på engelska!!) Min studieteknik är usel, jag läser alldeles för mycket, ska nog hoppa över lite mer, men det är ju lite roliga böcker så jag vill ju inte missa något!!

Jag har glömt vad det var för meny i helgen... gräddstuvadtrumpetsvamp på toast,
smördegsinbakad fläskfile med västerbottenostfyllning rostade rotsaker, pot å vitlök, bearnaisesås, och en varm sås,
vaniljpannacotta med hallon och blåbär till efterrätt!

På ett ungefär, gott var det iaf=)

Kommentarer
Postat av: Malle

det är bara en bok på engelska och den är inte så tjock..men det är väldigt besvärligt när man inte kan språket..undra om jag kan bara hoppa över den?!

2011-02-28 @ 18:36:58
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Du e så himla duktig som pluggar... jag avundas Dig inte!!



Försök läs lite grann i engelskaboken! Du kommer förstå mer än Du tror!

2011-02-28 @ 20:29:39
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lästempot kommer att öka! Och var glad åt att du vill läsa allt!! Tänk vad du kommer ha nytta av det och vad många tankar du kommer få!

2011-02-28 @ 20:59:33
Postat av: Lilian

Håller med föregående talare!:o) Läs den engelska boken så kommer din språkförståelse att utvecklas eftersom :o) När ni ska skriva examensarbete sedan så kommer det att vara avsevärt mycket mer litteratur (artiklar t ex) på engelska och då kommer du att tacka dig själv att du redan tränat upp dig :D



Men du, lät ju hur gott som helst det!:o)

2011-03-01 @ 18:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0