Slappa dagar

Har verkligen varit som en slöhög sedan jag kommit hem och det är jätteskönt! Julafton firades med pappa, Elin, Pekka, Olle, Elsa, Gika, Ibbe, Minata, Lio, moffa och mamma. Vi åt gott och öppnade julklappar innan barnen stupade i säng. Satt och pratade ett tag till innan vi hoppade i bingen allihopa.

Juldagen ägnades åt spel (vi fick ett av pappa och ett av Lio) och lite utevistelse. Jag var ute en stund med Olle och Nata medan Elin och Gika tog sig en löptur. Jag längtar efter att inte ha ont och få träna!!!! På kvällen kom Bojje och Susanne och drack kaffe med oss och sen blev det mer spelande. Lio har tittat in ibland mellan kompisumgänge och skoterkörning.

Igår morse när vi vaknade var vi utan ström så det blev frukost i skenet av stearinljus. Ganska mysigt! Sen åkte vi till Görvik och tittade på luciatåg. Olle och Elsa tordes inte vara med men Minata stod och höll Julie i handen och tittade förundrat på alla barn runtomkring. Hann inte prata så mycket med Malle som jag ville men hon hann iaf sitta ner och dricka lite kaffe med oss. Dock fick jag prata lite med Marie och det var roligt. Fick varma kramar av både Emma och Julie som värmde i själen :) Sedan drog vi till Ström och installerade oss hos Svenne. Han, Noan och Sunisa är i Thailand över jul så det passade oss perfekt. Jag lagade spagetti och köttfärssås till middag och moffa kom och åt med oss. Jag tittade på dokumentären om Foppa och sen satt vi och pratade med mamma tills hon inte orkade vara vaken längre utan gick hem till sig.

Idag väntade vi in pappa och så for vi till Tåsjö och hälsade på faffa. Han var piggare än vad jag förväntat mig. Var till och med uppe och gick en liten sväng med en gåstol. Fattar inte hur det kan gå till när man brutit höftbenet för några veckor sedan??! Han var lite surrig emellanåt men det tror jag beror på att han äter ganska starka mediciner för ibland var han precis som vanligt. Vi var där ett par timmar och när vi skulle åka blev han lite ledsen och sa att det var roligt att vi kommit och hälsat på honom för dagarna blir så långa. Jag hoppas vi hinner åka dit en gång till innan Elin och Gika åker hemåt. Mamma och moffa kom och åt middag här och så satt vi och pratade tills för en liten stund sedan.

Imorgon ska jag och Gika åka till Rossön och fixa hennes 30 års present. Hon ska få skidor av oss. Sedan far vi hem till pappa och hänger där.

Slutligen ska jag berätta att Reb och Bardo fått en pojke ikväll och att jag längtar tills på fredag :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Det va så kul att ni kom, men trist att jag inte kan få sitt och surra det jag vill! Men så är det och vi ses ju mer snart :)

2011-12-28 @ 11:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0