Snart vardag igen

Snart kommer den vanliga vardagen tillbaka, och med den kanske det kan dyka upp något inlägg här från mig också! :)

Har haft en väldigt skön och avkopplande semester faktiskt! Nu är jag inne på sista av de sex veckors semester vi haft, och det känns helt ok att börja jobba på måndag. Jag har ju jobbat några dagar ändå, men det känns ganska bra. Joel börjar på fritids nästa vecka, och veckan därefter blir det förskoleklassen. Ska bli spännande! :) Jesper har börjat inse att Joel inte kommer att vara på dagis på dagarna, så han har sagt i några dagar nu med gråten i halsen, att han kommer att sakna Joel. Jag tror det kommer att  bli hur bra som helst för Jesper att få vara utan Joel på dagis. Först kanske han kommer att va ledsen, men jag tror att han kommer att växa och bli lite mer självständig av att vara utan Joel.

Förra veckan for Kalle till fjälls, och när han farit så for även Joel och Jesper bort. De for till Görvik för att sova över hos Tobben och Sanna. Så jag blev helt själv hemma på torsdag kväll. Snacka om att man blir lite förlamad. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig för...! Jag funderade på massor som jag skulle kunna passa på att göra, men jag gjorde nog inget av det... Jag var bara hemma och tog det lugnt.... ganska skönt faktiskt! Sen fick jag sova ostört hela natten, alldeles själv i min säng, utan gubbe och utan barn som kommer och trängs! Så när jag vaknade kl 8 på fredag morgon var jag ganska utvilad, så jag klev upp då... Ganska dumt när man kan ligga kvar..! Men sen fick jag lite extra barn på fredag kväll i stället när Tobben och Sanna följde med och sov hos oss i stället! Det gick jättebra och jag tror alla tyckte det var jättekul!

Den här veckan är Joel på fotbollsskola på Svartviken, mellan kl 10-14 på dagarna. Det är lite synd bara att det varit regn och lite kallt, det blir ju alltid lättare om det är bra väder. Men jag tror barnen har det ganska roligt ändå!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tror också det kommer bli bra för Jeppe, bara han får lite tid på sig! Spännande för Joel också, du måste uppdatera hur det går :) När man får tid sådär är det lätt att det blir så att man inte kommer sig för något. Men som sagt, det är ju också skönt!

2011-08-16 @ 18:52:29
Postat av: Malle

Ja,snart vardag igen å då har man ju aldrig tid att ses...så därför umgås vi heeeeela den här veckan tycker jag!!!

2011-08-16 @ 20:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0