Onsdag kväll

Kom på att jag glömt att lämna in steg för åtminstone augusti! Ska vi fortsätta meddela dig Marika? Vill även säga TACK för kortet på Axel! Blev så glad när jag kom hem idag och det låg ett brev på hallgolvet :) Han är så fin!

Börjar få hyfsad koll på mina arbetsuppgifter. Har varit runt i alla klasser och börjat få en rätt så bra bild av vart mitt kunnande och insatser behövs. Har haft två framtidsmöten den här veckan och det har känts bra. Får cred av mina jobbarkompisar så det känns som om jag är på rätt spår.

Tyvärr funkar det inte lika bra med de jag jobbar närmast. Två män finns tillgängliga som resurser under skoldagen, de har fritids på eftermiddagen. De har ganska starka åsikter om hur man bäst hjälper de elever som behöver särskilt stöd och om jag säger att vi INTE tänker likadant så har jag inte överdrivit. Jag tror på att stötta eleverna i sina klasser och hitta lösningar för dem där i så stor utsträckning som möjligt. Plockar man bort dem från klasserna är det svårt att hitta tillbaka igen. Men de (resurserna alltså) vill gärna ta med dem till ett rum och sitta där och bedriva en verksamhet som inte känns helt okej! Vi ska ha ett möte imorgon bitti och förhoppningsvis går vi därifrån med större samsyn på vad som ska göras. Jag har ju fått ett uppdrag av skolledningen och det är jag väldigt inställd på att genomföra på det sätt jag tror på. De har ju jobbat på sitt sätt under ett par år och uppenbarligen är ledningen inte nöjd med det eftersom jag fått tjänst där. Men vill samtidigt inte göra mig ovän med dem heller. Vill inte bli deras "chef" som ska tala om vad de ska göra och hur. Allt blir ju lättare om man samverkar! Tycker inte rektorerna varit särskilt tydliga med vad de förväntar sig till dem och det är därför vi hamnat i den här situationen. Får se var vi befinner oss efter mötet imorgon...

Igår var jag i Flen. Jag och ett par till hade bjudit in alla föreningar som har dam- och flicklag som spelar 11-manna. Finns en del att förbättra vad gäller den biten inom sörmländsk fotboll. Det var ca. 70 st där som diskuterade möjligheter och utmaningar framöver. Kändes bra när vi åkte därifrån förutom att vi satte igång larmet!!! Höll till på en gymnasieskola och vi hade bett dem ändra larmtiden till 23:00 men 22 drog det hela igång! Vi åkte innan Securitas kom dit så får höra om vi får några bannor!

Har fortfarande problem med vänster baksida och ska klippa mig imorgon! Annars kollar jag på friidrott i den utsträckning jag hinner :) Så jag har det rätt så bra som ni märker!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hoppas mötet går bra. Det är ju alltid skönt om man kan vara överens om hur man ska jobba. Jag tror på Dig!

2011-08-31 @ 20:06:32
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0