Nytt är ordet

Man kan nog sammanfatta mina sista dagar med ordet nytt :)

Har fått min nya stegräknare så nu är jag på banan igen! Som ni vet fick den bada några gånger i sommar och efter typ sjätte doppet började den balla ur. När den sen hamnat i Olles shortsficka utan att vi visste om det och därmed fick sig en omgång i tvättmaskinen var det färdigt med den.

Ny upplevelse hos osteopat är nästa grej jag måste berätta om. Fick tips om att besöka en sådan av Sara och eftersom jag är less på att ha ont nappade jag på det och sökte upp närmaste behandlare. Han fanns i Västerås så igår åkte jag dit. Visste inte ens att det fanns något som hette osteopat. Vad gör en sådan undrar ni kanske?! Ungefär samma sak som en kiropraktor eller naprapat fast han utgår från ens muskler. Fick mig iaf en väldigt grundlig undersökning och då menar jag GRUNDLIG! Han gick igenom varje led och varje muskel i kroppen som var lite speciellt. Kom fram till att jag har en utåtrotation i mitt bäcken som mest troligt beror på att en muskel i ljumsken är för kort vilket gör att min vänstra skinkmuskel hela tiden är sträckt och det är därför jag har ont. Hängde ni med??! Jag förstod iaf väldigt bra och fick 4 stretchövningar som jag ska göra. Det är inte frågan om vanlig stretch utan den ska göras på ett visst sätt. Känns bra iaf! Tyckte det var bra att få något konkret att jobba med så nu känns det ganska positivt!

Slutligen har jag ju gjort min första dag på nya jobbet idag :) Har hamnat i samma arbetslag som två väldigt trevliga och sympatiska kvinnor som är speciallärare. Har ett vikariat som speciallärare i år, haha!! De fick mig att känna mig väl till mods och välkommen så det känns som en bra start. Arbetsuppgifterna är fortfarande lite luddiga men det lär väl ge sig!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Osteopat har jag aldrig hört talas om! Men låter spännande! Hoppas verkligen det kommer att hjälpa Dig i af. Lycka till på jobbet! Berätta mera sen!



Skönt också att bloggen kommer till liv igen, har ju varit lite lugnt i sommar, men det är ju för att vi fått träffas allihopa! :) Jag loggade in igår för att skriva ett inlägg, men loggade snart ut igen... ska göra ett nytt försök snart! :D

2011-08-12 @ 10:16:13
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Undrar om det är du Jenny som pratat förut om en Osteopat?! Känner iaf igen det hela! Härligt med ett inlägg=)

2011-08-12 @ 16:22:20
Postat av: Lilian

Vad bra att du fått hjälp mot ngt som kan funka!:o) Keep us posted här på sidan!



När jag hade så mycket problem med ryggen och nacken tidigare under året fick jag också tips om en duktig osteopat, men nu i sommar tipsade jag en kompis om honom istället - utan att ha varit där själv ;o)



Jag tror att ditt jobb kommer att bli superQL och att det kommer att bli utmärkt för alla parter med dig där!:o)



Krams!

2011-08-12 @ 22:09:30
Postat av: Lilian

He he, oj vad konstigt det blev... Jag menade förstås hjälp mot det onda med ngt som kan funka...:D

2011-08-13 @ 13:04:45
Postat av: Marika

Tycker om er alla!!! Ett litet avtryck från mig som verkar haft datorallergi i sommar...idag släppte äntligen min halsonta något - men jag tänkte ändå ringa HC i måra och få mig en grundlig undersökning. Annars är allt bra med oss! puss på er.

2011-08-14 @ 11:50:50
URL: http://www.ottossonsfyra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0