Lingon, blåbär och ett och annat svartvinbär

Halloj!
Tycker om jag får säga det själv, att jag hunnit med ganska mycket idag!
Klev upp klockan 6 och skickade iväg Martin på dagis (fruktansvärt tidigt), la mig och läste ut "Hundraåringen" som för övrigt blev riktigt bra innan den var slut. Sov en timme, upp med Julie och fixade iordning henne för fotbollsskolan.
La mig och läste  Mark Haddons bok " Den besynnerliga händelsen med hunden om natten", jag läste den i juni med, men eftersom vi börjar kursen nu så tänkte jag att det skadade inte att ögna igenom den, men som sagt så läste jag hela en gång till!
Klev upp, klippte klart gräsmattan innan regnet skulle komma. Åt frukost kl 12.15, gick upp och gjorde det vanliga vid datorn, mail, fb aftonbladet! Kl  13 så var det dags för kursstart. Halv 3 kom Julie hem och då så for vi upp i skogen, plockade 3 liter lingon, 2 dl hallon och 8 liter svartvinbär, Julie, Emma och Linnea plockade blåbär.
Hem igen, hacke päran till middag, gjorde pannbiff, stekt lök och brunsås. Tjejerna gjorde blåbärspaj. Jag gjorde  en kaka som ska vara till surströmmingen på fredag! Sen kokade jag vaniljsås, för naturligtvis fanns det inget att ha till pajen.
Efter maten rensade jag lingonen occh kokade sylt. Julie och jag tog oss en kort prommis i regnet och hemma igen så smakade vi på den delikata pajen, flickorna sa att det var den absolut godaste pajen dom någonsin ätit=)
Ja, med facit i hand kanske jag inte gjort så mycket, men å andra sidan så klev jag ju inte ur sängen förrän vid 12...men jag studerade ju faktiskt..jaja, jag har gjort nått iallafall!!

Kommentarer
Postat av: Malle

Har ju kokat saft av alla vinbär med oxå!!

2011-08-15 @ 21:13:33
Postat av: Lilian

"Med facit i hand så kanske jag inte gjort så mycket" ...Tok-Fia!:oO ;o) Tycker du har hunnit med alldeles fööör mycket! Jag förstår inte att du orkar hålla ditt höga tempo konstant hela tiden! Var rädd om dig, stumpan! <3 ...fast jag är rätt avis på allt du hunnit ;o)



Krams!

2011-08-15 @ 22:03:33
Postat av: Jenny

Haha! Jag håller med Lilian, du hinner med en jäkla massa när du sätter fart :) Sa ju att 100-åringen var bra!

2011-08-16 @ 18:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0